וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ישראל נגד אוויר נקי

ספי קרופסקי

30.3.2008 / 19:15

השרים ציינו היום את שבוע "אהבת הטבע והסביבה", אבל מתנגדים להצעת חוק שתאפשר הטלת עונשים על זיהום אוויר

אף שהממשלה ציינה היום (ראשון) את "שבוע אהבת הטבע והסביבה" בישיבה חגיגית בגן הלאומי "בית שערים" שבצפון, החליטו השרים לדחות בחודש וחצי את ההצבעה על הצעת חוק "אוויר נקי". הסיבה: חילוקי דעות בין משרדי הממשלה על פרטי ההצעה. לפי ההצעה, זיהום אוויר ייחשב לעבירה פלילית, והעונש לבעל מפעל שמזהם ללא היתר יהיה מאסר של עד חמש שנים וקנס מנהלי של 400 אלף שקל.

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת היתה אמור לאשר השבוע את הצעת החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, אך ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה להתנגד להצעה ולהסירה מסדר היום. לפי הצעת פשרה שנתקבלה ברגע האחרון, הוחלט לדחות את הדיון בעניין עד לפתיחת המושב הבא של הכנסת, בעוד כחודש וחצי.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר בעקבות הדחייה, כי "זו שערורייה שמשרדי הממשלה גוררים רגליים ומעכבים ללא צורך חקיקה של חוק אסטרטגי. חוק אוויר נקי צריך היה להיות יוזמה ממשלתית שתאושר מהר, ובמקום זה בכנסת מקדמים את החוק והממשלה מבקשת דחיות ומציבה מכשולים". לשיטתו של פינס, "בממשלה מנסים לחנוק את חוק האוויר הנקי".

לפי הצעת החוק, זיהום אוויר יוגדר כעבירה פלילית, ויוטל בגינה עונש של עד חמש שנות מאסר וקנס מנהלי של 400 אלף שקל לבעל מפעלהמזהם ללא היתר. במקרה שבו המזהם הוא תאגיד, הקנס יעמוד על 800 אלף שקל. ההכנסות מחוק זה יועברו לקרן שיעדיה תחזוקת מערך האכיפה במסגרת החוק ונקיטת פעולות לשיקום בעקבות עבירות סביבתיות. עוד נקבע במסגרת החוק, כי פקחים של המשרד להגנת הסביבה יוכלו להוציא צו סגירה של 30 יום למפעל או מתקן שימצאו מזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully