וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "לבני מתכננת לחלק את ירושלים"

30.3.2008 / 18:01

תמיכתה של שרת החוץ ב"פינוי-פיצוי" לתושבי הגדה עוררה תגובות סוערות בכנסת. ח"כ אביטל: "לקדם את החוק בהקדם האפשרי"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על ההקלות הביטחוניות ששר הביטחון אהוד ברק יוזם בגדה המערבית ועל תמיכתה של שרת החוץ ציפי לבני בחוק פינוי-פיצוי למתנחלים בגדה. ברק הציג את ההקלות המתוכננות בפגישה עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, המבקרת בישראל, ועם ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד. לבני הביעה את תמיכתה בחוק במסיבת העיתונאים לאחר הפגישה עם רייס.

חבר הכנסת אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, אמר בתגובה: "אהוד ברק וציפי לבני שכחו כנראה שהם שרים בממשלת ישראל ולא ברשות הפלסטינית. הם מקבלים משכורת ותנאים כדי לדאוג לביטחונם ולרווחתם של בני העם היהודי היושב בארצו ולא של מבקשי נפשו". לדבריו, "העם הפלסטיני בחר בדרך המלחמה והטרור, תומך במעשי רצח מזוויעים, מסייע וממן את מבצעיהם". "כבר ניחר גרוננו", הוסיף, "מלחזור על האמת הפשוטה: לא הקלות לטרור, אלא מלחמה עיקשת בו".

חברת הכנסת לימור לבנת (ליכוד) אמרה בתגובה לדברי לבני, כי "שרת החוץ ציפי לבני נדרשת לפרסם מיד את פרטי המו"מ שהיא מנהלת עם אבו עלא ולהסיר את הרעלה מעל מעטה הסודיות, שתחתיו היא מתכננת את חלוקת ירושלים".

ואילו חברת הכנסת קולט אביטל (עבודה) - אחת היוזמים של הצעת חוק פינוי-פיצוי למתנחלים בגדה - בירכה את שרת החוץ לבני על תמיכתה בהצעה וקראה לה לקדם את החקיקה בהקדם האפשרי.

בפגישה של שר הביטחון אהוד ברק עם שרת החוץ קונדוליזה רייס וראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד, הציג ברק שורה של הקלות ביטחוניות שישראל מתכננת בגדה המערבית. בין ההקלות: הורדת מחסומים, העברת 25 שריוניות לכוחות הביטחון הפלסטיני, מתן הקלות לבכירים פלסטינים במעברים, העברת השליטה בג'נין לפלסטינים, בניית שכונה חדשה ליד רמאללה ושורת פרויקטים כלכליים לרווחת האוכלוסייה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully