וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: א-סאדר קורא להפסקת הלחימה בבצרה

טלי גולדשטין

30.3.2008 / 14:44

לאחר שחזר וקרא ללוחמיו שלא להיכנע לדרישות הממשלה, יצא המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר בהצהרה מפתיעה: "יש להפסיק את שפיכת הדמים"

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל

המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר קרא היום (ראשון) ללוחמיו לעזוב את הרחובות ולהפסיק את הלחימה בצבא העירקי בבצרה ובערים דרומיות אחרות. "בגלל האחריות הדתית המוטלת עלי, אני קורא להפסקת שפיכת הדם העירקי...כל הנושא נשק והשם לו ליעד מוסדות ממשלה לא יהיה חלק מאיתנו", נאמר בהצהרה.

עוצר כללי הוטל היום על בירת עירק בגדד על רקע ההסלמה בקרבות בין כוחות הביטחון לחמושים השיעים. לפי דיווח שלטונות עירק, מניין ההרוגים בקרבות, הנמשכים כבר כשבוע, הגיע ל-280. העוצר היה אמור לפוג הבוקר, אך הוא הוארך עד להודעה חדשה.

אתמול תקפו הצבא הבריטי וחיל האוויר האמריקאי יעדים בעיר בצרה. לפי הדיווחים, 16 חמושים נהרגו בתקיפה, בעוד 13 חמושים נוספים נהרגו בבגדד בתקיפה משותפת של כוחות אמריקאים ועירקים. ראש ממשלת עירק נורי אל-מליכי הקביל את החמושים השיעים, תומכיו של א-סאדר, לאל קאעדה והתחייב שלא לעזוב את בצרה עד שהביטחון ישוב לשרור ברחובות. "מצער הדבר שכל הזמן הזה חיו בקרבנו אנשים גרועים מאל קאעדה", אמר אל-מליכי.

אל-מליכי האריך את תאריך היעד שנתן לחמושים להתפרק מנשקם במסגרת התכונית "רובים תמורת כסף" ל-8 באפריל.

גל האלימות הצית את החששות כי הפסקת האש בת שבעת החודשים בין צבא מהדי לבין השלטונות עלולה לקרוס וכי הצבא האמריקאי יזנח את העירקים וייסוג מהמדינה. מפלגתו הפוליטית של א-סאדר מחזיקה ב-30 מושבים פרלמנט העירקי ובעבר היתה חלק מממשלת אל-מליכי. בשנה שעברה פרשה המפלגה מהממשלה לאחר שאל-מליכי סרב להציב תאריך יעד לנסיגת הכוחות האמריקאים וכוחות הקואליציה מעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully