וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת לידה

גיל קדרון

30.3.2008 / 14:04

מספר בתי חולים בארץ, לרבות בית החולים איכילוב, דרשו בחודשים האחרונים מזוגות אפריקאים שילדו על מיטותיהם תשלום על סך 10 אלפים ש"ח על מנת לקבל את תעודת הלידה של עולליהם הזעירים. משהסבירו כי אין בידיהם סכומים שכאלה נאלצו הזוגות לעזוב את המקום ללא התעודה החשובה. "נאמר לנו כי כשנצטייד בסכום נוכל לחזור ולקבל את התעודה", אמר אב טרי מאריתריאה, "אבל יעברו הרבה שנים עד שנוכל לשלם סכום שכזה".

המוסד לביטוח לאומי משלם על לידות של יולדות ישראליות, אך תושבות זרות מתבקשות לשלם על הלידה כמה אלפי שקלים, בהתאם למספר ימי האשפוז.

ממשרד הפנים נמסר כי הם אינם דורשים תשלום עבור תעודות לידה של נתינים זרים, והפנו אותנו למשרד הבריאות, שמצידו שלח אותנו חזרה למשרד הפנים.

"התשלום הנדרש הינו עבור הלידה ולא עבור 'הודעת הלידה'", כשהמסמך שנקרא תעודת לידה מונפק על ידי משרד הפנים, כך טענה אביבה שמר, דוברת מרכז הרפואי תל אביב. "הודעת הלידה נשלחת למשרד הפנים, והעתק ממנה נמסר ליולדת. כשמדובר בתושבים זרים שהפרטים לגביהם אינם ברורים ו/או חסרים, ההודעה לעיתים אינה מוכנה במועד שחרור היולדת מבית החולים".

בעקבות פנייה של וואלה! חדשות הבהירו בבית החולים איכילוב כי אם הודעות הלידה של הפליטים שילדו בבית החולים מוכנות, עליהם להגיע למקום ולקחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully