וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה תשחרר מורדים תמורת בני ערובה

טלי גולדשטין

30.3.2008 / 13:08

נשיא קולומביה הציע פרס כספי ועונש מאסר מופחת למורדי ה-Farc שימסרו מידע על הימצאות בני ערובה, בהם אינגריד בטאנקור

נשיא קולומביה אלוורו אוריבה אמר היום (ראשון) כי צרפת תהיה מוכנה לקבל לשטחה את מורדי ארגון הגרילה הקולומביאני Farc תמורת שחרור בני ערובה המוחזקים בידי הארגון, לרבות המועמדת לנשיאות קולומביה אינגריד בטאנקור. על פי הדיווח ברשת BBC, ההצעה החדשה עלתה על רקע דיווחים כי בטאנקור, אזרחית צרפתית-קולומביאנית, חולה אנושות במחלת עור טרופית ובצהבת B. אתמול אמר בעלה של בטאנקור כי הוא חושש לחייה של אשתו.

ממשלת צרפת הודיעה כי מטוס צבאי שלה חונה בכוננות במחנה צבאי בגויאנה הצרפתית ומוכן להטיס באופן מיידי את בטאנקור, אם זו תשוחרר. "אין לנו מידע על שחרור מיידי, אך אנו רוצים להיות מוכנים", אמר גורם בממשלת צרפת.

אוריבה ביקר בסוף השבוע בסאן חוזה דה גוביירה, עיר הבירה של המחוז המזרחי בו מוחזקת בטאנקור, לפי הדיווחים, על ידי מורדי farc. במהלך ביקורו, הכריז אוריבה על הקמתה של קרן בסך 100 מיליון דולר שיוענקו לכל מי שימסור מידע לגבי מקום הימצאם של בני הערובה. אוריבה דחק, בנוסף, במורדים לקבל את הפרס הכספי ואת תנאי המאסר המופחתים שהוא מציע, לעזוב את שורות הארגון ולהביא לשחרור בני הערובה החטופים. "דברנו עם ממשלת צרפת שהסכימה לקחת תחת חסותה את המורדים", הוסיף אוריבה.

קמפיין בינלאומי לשחרור בטאנקור

בשבוע שעבר, הציעה ממשלת קולומביה לשחרר מורדי Farc כלואים, בתנאי שאלו ימסרו מידע לגבי בטאנקור והשבויים האחרים. ארגון הגרילה, הנלחם במדינת קולומביה מזה כחמישה עשורים, עדיין לא פירסם את תגובתו להצעה.

דרישת הארגון המקורית היא שאוריבה יורה לכוחותיו לסגת מהאזור הכפרי, הנשלט על ידיו, וישחרר מאות מלוחמיו תמורת 40 החטופים. אוריבה סרב לתנאים אלו.

בטאנקור בת ה-46 וארבעה עיתונאים שליוו אותה נעלמו בפברואר 2002 ליד מובלעת מורדי השמאל, שעות אחדות לאחר שכוחות עלית של הצבא השתלטו על חלקים מהמובלעת. ממשלת קולומביה מסרה אז כי אינה יודעת דבר על מקום הימצאה של בטאנקור, וכי היא נסעה בניגוד להמלצתה לאזור הדרומי של המובלעת, לשם נכנסו כוחות הצבא. באחרונה התפרסם סרטון וידאו בו נראית בטאנקור רזה ושברירית.

במהלך השנים נערך קמפיין בינלאומי, בהובלת נשיאי קולומביה וצרפת, לשחרורה של בטאנקור. נשיא ונצואלה הוגו צ'אווז מילא תפקיד מרכזי במו"מ לשחרור בני הערובה, אך מו"מ זה הגיע לקצו כשקולומביה תקפה בחודש שעבר מחנה מורדים בשטח אקוודור ועוררה את זעמה של ונצואלה, בת בריתה של אקוודור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully