וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: המשטרה תפטר מאות בניגוד לחוק

ספי קרופסקי

30.3.2008 / 12:16

לטענת יו"ר ההסתדרות, המשטרה מנסה לעקוף את חוק חברות כוח האדם. המשטרה: "מודעים לתחושה הקשה המלווה את העובדים"

המשרד לביטחון פנים עומד לפטר מאות עובדים של המשטרה המועסקים דרך חברות כוח אדם – כך טוענים היום (ראשון) בהסתדרות. במכתב ששיגר יו"ר ההסתדרות עופר עיני לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן, הוא דורש לפתוח במשא ומתן על אופן קליטתם של כ-650 עובדים המועסקים במשטרת ישראל באמצעות חברות כוח אדם.

לטענת ההסתדרות, במשטרה מנסים לעקוף את חוק "חברות כוח אדם", לפיו עובדי קבלן יהפכו לאחר תשעה חודשים לעובדים מן המניין. מדובר בעובדים המועסקים במשטרה, בין השאר, בתפקידי מזכירות, אחזקה, נהגים, טבחים ועוד. בהסתדרות אומרים כי רובם הגדול של העובדים מועסקים כבר יותר משנה ושיעור ניכר מהם אף מועסק מעל לחמש שנים.

העובדים עצמם התארגנו לאחר שנודע להם שאין בכוונתה של המשטרה לקלוט אותם כעובדים מן המניין כפי שמחייב החוק. "אני לא רוצה לחשוב שבמדינה דמוקרטית ומתוקנת מתכוון הגוף שאמון על אכיפת החוק לעקוף את החוק. אני מקווה שהמשטרה תכנס להידברות עם ההסתדרות ולא תאלץ אותנו לפתוח במאבק", אמר היום עיני. מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות ההסתדרות כי "משטרת ישראל מודעת לתחושה הקשה המלווה את עובדי כוח האדם במשטרה ומצרים על השימוש במצוקתם בתקשורת לעניין עתידם המקצועי, על ידי גורמים כאלה ואחרים".

אין סמכות להעסקת אזרחים

עוד נכתב בהודעה כי "כידוע, במצב המשפטי הנוכחי אין למפכ"ל המשטרה סמכות חוקית להעסקת אזרחים, ולפיכך נערכת בהנחייתו עבודת מטה נרחבת במסגרתה נבחנות אפשרויות שונות העומדות בפני המשטרה להמשך העסקת העובדים תוך שמירת זכויותיהם".

בהסתדרות אמרו בתגובה כי נכונה העובדה שלאחרונה הופצה במשטרה איגרת שבה נכתב כי המשטרה מתכוונת לקבל בקרוב את ההחלטה בקשר לעתידם התעסוקתי. אולם באיגרת אין שום התחייבות כלפי העובדים לקלוט אותם במשטרה בסוף חודש ספטמבר, כפי שמחייב החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully