וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 4

שגיא מנדלבוים

30.3.2008 / 10:26

שגיא ממשיך ללמוד טארוט בדרכה הייחודית של המורה לורן. והיום בשיעור: ארבעת היסודות של הסדרה המשנית

המפגש הבא שלי עם לורן התקיים בבית שלה בחיפה. גם הפעם הפגישה התקיימה מוקדם בבוקר, אלא שבשונה מהמפגש הראשון שהתקיים למשך מספר דקות ספורות, המפגש הנוכחי היה ארוך בהרבה.

את פניי קיבלה לורן בחמימות והמפגש החל בשיחה על כוס תה ועוגיות. דיברנו על החיים, או ליתר דיוק - על החיים שלי. לורן ביקשה להבין מי אני, מה הן השאיפות שלי, איך אני מסתדר בצבא ובזוגיות ולאחר שעה קלה התחלנו את השיעור הרשמי.

רק היום אני יכול להבין שדיברנו זמן רב עליי ולא על הקלפים, מכיוון שהשיעור עסק בעולם החומר. אבל בזמנו, למרות ששיתפתי פעולה, הרגשתי קצת לא בנוח. לא בגלל החקירה הצולבת שעברתי, אלא בשל ההרגשה שהשאלות הרבות שהמטירה עלי לורן הן רק לצורך הנימוס בלבד.

"למרות שבעולם החומר הכל מתחיל", התחילה לורן את השיעור באופן רשמי, "השאלה האמיתית היא מה קורה עם עולם הרוח. כיצד ההתעוררות הרוחנית והתובנות שבחיינו הופכים להיות מעשיים? את עולם הרוח שלנו נממש דרך ארבעה תהליכי מימוש שבקלפי הטארוט נקראים: ארבעת היסודות".

"ארבעת היסודות הם ארבע קבוצות של כלים ושיעורים מעשיים הבאים לעזור לנו להבין איך ליישם את הרעיונות הרוחניים הקיימים בעולמנו. בקלפי הטארוט הם מיוצגים על ידי ארבעה סמלים חשובים המרמזים על האיכויות השונות הקיימות בהם: תחילה נפגוש ביסוד האש המיוצג על ידי המטות, שבשונה ממוטות שהם סתם מקלות, המטה הוא מטה קסם היוצר יש מאין. את יסוד האש ממשיך יסוד האדמה המיוצג על ידי המטבע. המטבע אינו מייצג כסף, כי אם את התמורה שנקבל כשנעשה את הדבר הנכון בחיינו - כשנגשים את עצמנו".

"ובמקומות עבודה יסוד האדמה לא יכול לייצג כסף?", שאלתי.
"לפעמים כן", ענתה לורן, "אבל אני בטוחה שרוב האנשים לא הולכים לעבוד רק בשביל כסף ושהסיפוק שלהם מהעבודה נובע ממקורות אחרים. בזוגיות, למשל, אני מאד מקווה שהמטבע, התמורה, שבני הזוג מקבלים הוא לא כסף", היא התלוצצה.
"לאחר מכן, נפגוש את יסוד המים המיוצג על ידי הגביע. הגביע הוא כלי היכול להכיל שפע ואת השפע בחיים צריך ללמוד להכיל. לבסוף נפגוש את יסוד האוויר המיוצג על ידי החרב הקרה והחותכת, זו שמתעלה מעל הרגשות ועושה את העבודה שלה מבלי לטעות".

יסוד האש

"יסוד האש הוא זה שמתחיל הכל ויוצר יש מאין בחיינו", המשיכה לורן. "בפועל, כל דבר מתחיל במקום של אש. זהו הניצוץ הראשון, הרצון והתשוקה הבוערים בנו וגורמים לנו לעשות את הבלתי אפשרי. קח לדוגמא אותך ואת בת הזוג שלך: למעלה משלוש שנים הייתם מכרים טובים ולפתע לפני חודשיים התחלתם לגלות עניין רומנטי אחד בשני והפכתם לבני זוג. מדוע אתה חושב שזה לא קרה לפני חודשים רבים?"

ניסיתי לענות, אבל לורן המשיכה. "בגלל שלא היה שם את יסוד האש. זהו היסוד שהופך אין ליש וזה מה שלא היה שם עד עכשיו. יסוד האש הוא החוליה החסרה המקשרת בין החלקים הגבוהים לבין הארציים שבנו. זהו הדבר שאינו ניתן להסבר, בדיוק כפי שלא ניתן להסביר מדוע מתאהבים. אבל בכל תהליך חוליה זו קיימת ובלעדיה דבר לא יקרה".

"יסוד האש הוא עוצמתי וכוחני מאוד. הוא מייצג את הרצון והכוחות הגולמיים, הבלתי מעובדים, הקיימים בחיינו. אלו הם אותם כוחות בלתי מלוטשים היכולים להדליק אותנו ובשנייה אחת לשנות את כל מצב התודעה שלנו. יסוד זה מייצג את הראשוניות והגולמי שעוד לא בשל. פעמים נפגוש את הצד היצרי,הכועס, שפועל ממקום של אגו ולפעמים נפגוש צד יצירתי, מלא בהשראה המחפש ללמוד, להבין ולהתפתח".

יש ביסוד האש הרבה חסרונות: הוא אימפולסיבי, מחוספס, אינו דוחה סיפוקים, אגוצנטרי ודבר לא יעמוד בדרכו. אבל זהו בדיוק מקור הכוח שלו. לא יתכן שבחורה הרואה את גבר חלומותיה בקצה השני של הכביש, לבה מחסיר פעימה והיא מחליטה לעשות מעשה - תוותר. לא יתכן שהיא תתחיל לצעוד ארבעה צעדים לכיוון בעלה לעתיד כדי לנסות לפתוח איתו בשיחה ובצעד החמישי תחשוב על מה שהיא עושה, תחשוש מדחייה ותחזור על עקבותיה. יסוד האש הוא זה המוביל אותנו עד הסוף. נכון, היא לא תחשוב, לא תעצור, לא תדחה סיפוקים, אבל רק כך ייווצר יש מאין. רק כך עסקים, יצירות ופרוייקטים נולדים, רק כך מערכות יחסים מתחילות ורק כך החלום שלנו יהפוך לאמיתי".

יסוד האדמה

לאחר הפסקת התרעננות קלה - המשכנו. "את ההתחלות בחיינו עלינו ללמוד לממש", המשיכה לורן, "להפוך אותם למעשיים בזמן, מכיוון שאחרת הם נמוגים ו'נשרפים'. למשל, זוגות לא צריכים להיות בשלב החיזור במשך זמן רב. האש המייצגת את תקופת החיזור חייבת בשלב מסוים להתממש. לא יכול להיות שבכל שבוע הבחור יתקשר לבחורה ויציע לה בהתרגשות לצאת, היא תסכים, יהיה להם ערב נפלא: סרט, ארוחת ערב, נשיקת לילה טוב ו... זהו!.

זה לא יוכל להימשך זמן רב, כי יום אחד זה יהיה חייב להתממש. הזוגיות לא תשרוד אם כך זה יהיה בכל פעם. השאיפה שלנו היא להתקדם: להכריז על הזוגיות, להכיר את ההורים ולעבור לגור ביחד. בשלב מסוים אם הבחור לא יממש את הקשר, הזוגיות תישרף וכשהוא יתקשר יום אחד יענה בצד השני בחור אחר שיאמר לו 'תשמע חבר, פספסת'. מימוש הקשר הוא השלב המעשי הממשיך את האש - שלב האדמה. כל אש, כל התחלה צריכה מימוש - אדמה. בשלב האש אין לנו דבר פרט להתלהבות, אבל הדבר האמיתי קורה כשיסוד האש עובר להיות יסוד האדמה".

"יסוד האדמה מייצג את הצרכים שלנו. יש הבדל גדול בין הרצונות שלנו, בין השאיפות הגולמיות והבלתי מרוסנות והכוחניות שלנו לבין הצרכים שלנו: הכמיהה לזכות ב-10 מיליון בלוטו באה מהרצונות שלנו, אבל אלו בהחלט לא הצרכים שלנו. הצרכים שלנו פשוטים הרבה יותר: למשל, מקום לינה, אוכל, מערכת יחסים, שיהיה לנו עם מי לדבר, את מי לחבק וכדומה ובשביל זה אין לנו צורך ב-10 מיליון".

"יסוד האדמה מלמד אותנו להבין את הצרכים שלנו, להתחבר אליהם, לטעת שורשים, לממש את ההוויות שלנו וליצור המשכיות. זהו יסוד חשוב המלמד אותנו להבין מי אנחנו ומה באמת נכון לנו בחיים. הוא עוסק בפשטות והמטבע אותו הוא מייצג, הוא התמורה החומרית, הברכה שנקבל כשנעשה את מה שנכון לנו".


"רבים רואים את יסוד האדמה ככזה העוסק בכסף", אמרה לורן כאילו להדגיש את המסר, "כך זה אולי יכול להיראות, אבל כמו שלא נכון יהיה להמיר את הסיפוק הרגשי שלנו בכסף, כך לא נכון לראות ביסוד האדמה כיסוד העוסק בכסף וחומר. יסוד האדמה הוא הבסיס עליו אנו עומדים ויש לו חשיבות עצומה בחיינו. הוא מלמד אותנו לראות את האמת ולהבין מה נכון לנו. הוא מלמד אותנו לראות מה חשוב יותר ומה פחות, עוזר לנו להיכנס לפרופורציות ולהיות עם שתי הרגליים על הקרקע. מימוש יסוד זה והבנת ההוויות אותם הוא מייצג, תעזור לנו להיות מאוזנים, להכניס את מה שאנו עושים לפרופורציות, לשמור על מה שיש לנו ולשאוף לטעת שורשים ולהתקדם בקצב נכון ובריא".

השיעור של לורן אמנם לא הסתיים כאן, אבל אעצור ואתן לכם שבוע לנוח ולעכל את הדברים ובשבוע הבא תוכלו לקרוא על יסוד המים ויסוד האוויר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully