וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת המתיחות בין צפון קוריאה לדרומה

30.3.2008 / 10:41

בימים האחרונים תקפה ממשלת צפון קוריאה את הממשלה השמרנית הטרייה בסיאול, על רקע עמדתה הנוקשה במשבר המסתמן

צפון קוריאה איימה בסוף השבוע להשהות את הדיאלוג עם דרום קוריאה ואף הצהירה כי היא מוכנה לתקוף את שכנתה העשירה. בימים האחרונים, תקף הצפון את הממשלה השמרנית הטרייה בסיאול ואת בת בריתה ארצות הברית. צפון קוריאה שיגרה טילים במסגרת ניסוי צבאי, גירשה פקידים דרום קוריאנים שעבדו בפארק תעשייתי בשטחה, ואיימה לגרום להאטה בהתקדמות העסקה לפירוקה מנשק גרעיני.

"צבא העם הקוריאני (KPA ) יתקוף במהירות ובעוצמה אם יזהה כל ניסיון לתקיפה מצד הדרום", דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית KCNA שציטטה גורם בכיר בצבא הצפון קוריאני. צפון קוריאה פירסמה הצהרות דומות במהלך השנים בתגובה לתרגילים צבאיים משותפים של ארצות הברית והדרום.

דרום קוריאה אמרה בשבוע שעבר כי תתקוף את בסיס הנשק הגרעיני של צפון קוריאה על מנת להוציא אותו מכלל פעולה, במידה והצפון יתקוף ראשון. עם זאת, חזרה והדגישה הממשלה כי אין לה כוונה ליזום פעולה.

הפרת זכויות אדם בצפון

בהצהרה שפורסמה אמש (שבת), דרש בכיר בצבא צפון קוריאה התנצלות על דברים אלו. "אם הדרום לא יחזור בו ולא יבהיר את עמדתו ויתנצל, הצבא הצפון קוריאני יפרש זאת כרצון מצד הרשויות בדרום להשהות את הדיאלוג בן שתי המדינות", נאמר בהצהרה. משרד ההגנה של דרום קוריאה אמר כי יחליט האם וכיצד להגיב על איומי הצפון במהלך הימים הבאים.

שתי הקוריאות הגבירו את המגעים ההדדיים מאז מפגש הפסגה הראשון בין מנהיגיהן ב-2000. התפתחות זו הובילה לירידה במתיחות באזור ולסיוע כלכלי רחב היקף מצד הדרום המשגשג לשכנתו הענייה. ב-4 באוקטובר, חתמו דרום וצפון קוריאה על הסכם שלום בן שמונה סעיפים שכלל שיתוף פעולה כלכלי, חידוש שירות הרכבות, התחבורה והטיסות בין שתי המדינות וצוות מעודדות משותף באולימפיאדה.

ממשלתו של נשיא דרום קוריאה לי מניונג-באק, המכהנת כחודש בלבד, אמרה לשכנתה כי אם זו מעוניינת להמשיך ולקבל סיוע, עליה לשפר את מדיניות זכויות האדם שלה, לציית להסכם גרעיני בינלאומי ולהחזיר את אלף האזרחים הדרום קוריאנים שנחטפו במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50. בתגובה, צפון קוריאה, הנוהגת מדי פעם לערוך ניסויים בשיגור טילים במטרה להגביר את המתיחות, שיגרה ביום שישי טילים נגד אוניות לים הצהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully