וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: האופוזיציה טוענת לניצחון

30.3.2008 / 10:09

תוצאות סופיות של הבחירות לנשיאות לא צפויות בימים הקרובים, אך האופוזיציה כבר טוענת לזיופי קולות על ידי הנשיא הרודן מוגאבה

האופוזיציה בזימבבואה גרפה ניצחון בבחירות לנשיאות אתמול (שבת) - כך עולה מספירה ראשונית של הקולות. "זהו רגע היסטורי עבורנו. ניצחנו בבחירות", אמר טנדיי ביטי, מזכ"ל מפלגת האופוזיציה העיקרית התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC ), המנסה להדיח את הרודן רוברט מוגאבה בן ה-84 לאחר 28 שנות כהונתו.

לאחר סיום ההצבעה, האשימה האופוזיציה את מוגאבה בזיוף קולות. תומכיו של מורגן צוונגיראי, המתמודד על הנשיאות, טוענים כי הורחקו בכוח מהקלפיות, וכי אנשיו של מוגאבה זייפו חלק מהקולות. משקיפים חיצוניים מסרו מכתב לוועדת הבחירות, ובו התלוננו על הצבעתם בבחירות של יותר מ-8,000 אנשים שאינם קיימים.

כלכלתה המשגשגת בעבר של זימבבואה סובלת כיום משיעור אינפלציה חסר תקדים של 100,000%, ממחסור מזון ודלק וממגפת האיידס, שגרמה לירידה חדה בתוחלת החיים במדינה.

מוגאבה, שהאשים את המערב בחבלה מכוונת בכלכלת זימבבואה, הביע אמונה מלאה כי ישמור על כיסאו. "אנו נצליח, אנו נכבוש", אמר אתמול מוגאבה. מנהיג ארגון גרילה לשעבר, המכהן כנשיא זימבבואה מאז 1980, דחה את האשמות בגין זיופי קולות.

לדברי ביטי, לפי התוצאות הראשוניות, צוונגיראי צפוי לגרוף 66% מהקולות בבירה האררה, מעוז של האופוזיציה. עוד אמר ביטי כי צוונגיראי רשם לזכותו תמיכה משמעותית גם באזורים הכפריים, הידועים כמעוזי תמיכה של מוגאבה, ואף רשם יתרון במחוז המרכזי מאשונלנד ווסט, בו לא זכתה מפלגת האופוזיציה במושב בפרלמנט מאז 2000.

ועד הבחירות של זימבבואה מסר כי תוצאות רשמיות יחלו להתפרסם מאוחר יותר היום. תוצאות סופיות לא צפויות במשך מספר הימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully