וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מו"מ עם סוריה - יעד מרכזי"

ספי קרופסקי וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.3.2008 / 23:03

ברק אמר לדיפלומטים זרים כי זוהי המדיניות הישראלית. נשיא סוריה אסד בועידת דמשק: "ישראל היא סרבנית שלום סדרתית"

שר הביטחון אהוד ברק נפגש אתמול עם דיפלומטים זרים בתל אביב, ואמר להם כי ישראל חותרת להדברות עם סוריה. "ישראל רואה במשא ומתן עם סוריה יעד מרכזי במדיניותה", אמר ברק לדיפלומטים.

עוד אמר ברק במפגש, שנערך בבית מפלגת העבודה, כי "אנו עוקבים אחר מה שקורה בצפון, התעצמות חיזבאללה בגיבוי סורי והרחשים מעבר לגבול הסורי". ברק הוסיף כי "ישראל היא המדינה החזקה באזור, וזה גם מה שמאפשר לה לעמוד על המשמר וגם לחתור להשגת הסדרים".

מנגד, הכריז היום (שבת) נשיא סוריה בשאר אסד בנאום פתיחת ועידת דמשק, כי "ישראל מנצלת כל הזדמנות להראות שהיא סרבנית שלום וכי היא דחתה את כל יוזמות השלום שהוצעו לה בשנים האחרונות". לדברי אסד , "לא יושגו ביטחון ויציבות, אלא באמצעות שלום ולא באמצעות במלחמה. השלום יושג רק לאחר נסיגה מלאה מרמת הגולן ומשאר האדמות הערביות שנכבשו".

אסד תקף את ישראל שהגיבה בדרכים אלימות ותוקפניות נוכח הרצון הסורי לשלום. "אם יוזמות השלום נשארות כבנות ערובה בידי ישראל, יש לחפש אחר חלופות. נדון בפסגה בהתנגדות כל עוד ישראל מגלה עקשנות", אמר הנשיא הסורי.

אסד קרא למנהיגי ערב לגלות סולידריות אחד כלפי השני. "ניצבים בפנינו מכשולים רבים המונעים מאיתנו להגיע לאחדות. אין לנו חלופה אחרת מלבד התייעצות וגילוי סולידריות. רק כך נשיב את זכויותינו", אמר. אסד הזהיר את הפלסטינים שלא ילכו שולל אחרי הצעות השלום ואמר כי אחרי כל ועידת שלום עם הפלסטינים הגיבה ישראל בהמשך הבנייה בהתנחלויות ובאלימות. כמו כן, קרא אסד למדינות ערב לעזור לפלסטינים לפרוץ את המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully