וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: מדינה אחת לישראל ולפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.3.2008 / 18:57

שליט לוב אמר בפסגה הערבית בדמשק, כי אין שום תועלת במו"מ עם ישראל, "שאינו מוביל אלא לפיצול ערבי ופלסטיני"

שליט לוב מועמר קדאפי תומך במדינה משותפת לישראל ולפלסטינים. בנאומו בפני משתתפי פסגת מדינות ערב הנערכת בדמשק אמר קדאפי, כי על שני העמים להקים מדינה אחת "בתנאי שהפליטים הפלסטינים ישובו לבתיהם ובתנאי שהנשק להשמדה המונית יפורק". קדאפי הביע גם פקפוק ברצינותו של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "נפגשנו יותר מפעם אחת עם הישראלים אולם אין שום תועלת בכך. המשא ומתן לא מוביל אלא לפיצול ערבי ופלסטיני".

שליט לוב גם תהה "מדוע מנהיגי מדינות ערב אינם דורשים לחקור את הרעלתו של הנשיא הפלסטיני המנוח יאסר ערפאת ואת הוצאתו להורג של נשיא עירק לשעבר סדאם חוסיין?". לטענתו, "משטרו של סדאם חוסיין לא היה קשור לארגון אל-קאעדה והוא לא החזיק בנשק להשמדה המונית. בנוסף, הבכירים האמריקאים שניהלו מלחמה נגד עירק היו ידידים של סדאם, כפי שהיום כולנו ידידים של האמריקאים".

קדאפי, הנחשב לשליט צבעוני בעל עמדות ייחודיות, דיבר על מצבה הקשה של האומה הערבית. "מצבם של הערבים קשה ומעורר דאגה. אין להם מקום במפת העולם החדש", אמר בעצב. שליט לוב חידש את קריאתו לכונן איחוד ערבי-אפריקאי שיאחד את מדינות ערב הנמצאות ביבשת השחורה, וקרא לשפר את היחסים עם אירן. "האינטרס של הערבים אינו להיות אויבים של אירן", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully