וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בוואלה! LIVE: סופיאן אבו זאידה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.3.2008 / 10:10

השר הפלסטיני לשעבר, מתגורר בעזה ובילה בעבר בכלא הישראלי. אבו זאידה יביע ב-17:30 דעתו על הסיכויים להשיג הסכם ב-2008

היום ב-17:30 יגיע לוואלה! LIVE ד"ר סופיאן אבו זאידה, בכיר בארגון פתח והשר לענייני אסירים לשעבר בממשלת הרשות הפלסטינית. אבו זאידה, 48, נולד במחנה הפליטים ג'בליה שברצועת עזה. במהלך חייו נעצר מספר פעמים על ידי ישראל ואף בילה בכלא הישראלי בין השנים 1981-1993, בשל השתייכות לארגון עוין, החזקת אמצעי לחימה ופגיעה במשתפי פעולה.

בשנותיו הארוכות בכלא רכש אבו זאידה עברית רהוטה, שבזכותה הוא נחשב למרואיין מבוקש לכלי התקשורת בישראל. בעקבות הסכמי אוסלו הוא שוחרר מהכלא והחל להשתלב בתפקידים שונים בהנהגת הרשות עד שטיפס לתפקיד השר לענייני אסירים, שאותו מילא עד לעליית חמאס לשלטון ב-2006. בדצמבר 2006 חטפו חמושים מחמאס את אבו זאידה במסגרת העימותים האלימים בין פעילי פתח וחמאס בעזה ובגדה. החוטפים שחרורו אותו תוך שעות בודדות, לאחר שנודעה זהותו לבכירי חמאס ולאחר לחצים אדירים שהפעילו אנשי פתח על חמאס.

אבו זאידה אינו מחזיק כיום בעמדת השפעה כלשהי ברשות הפלסטינית, בשל השתלטות חמאס על הרצועה, אך למרות זאת הוא ממשיך לייצג את העמדה המתונה של פתח. אבו זאידה הוא אחד הדוברים המרכזיים של יוזמת ז'נבה ובכנסים של העמותה הוא נוהג להציג את העמדה הפלסטינית ביחס לתהליך השלום.

מעניין יהיה לשמוע מה דעתו של אבו זאידה על הסיכויים להשיג הסכם שלום עד סוף 2008, כפי שהבטיחו אבו מאזן ואולמרט, כמו גם דעתו על חולשת הנהגת פתח שבראשה אבו מאזן. כתושב הרצועה יהיה מעניין לשמוע את דעתו על אויבו המר, ארגון חמאס, ועל האפשרות שהיוזמה התימנית תצליח ופתח ישתלט מחדש על עזה. כדאי גם לברר עם אבו זאידה ממה מתפרנסים האזרחים הפשוטים בעזה וכיצד הם מעבירים את היומיום. ומה דעתו על ברגותי? ועל הניה? ומה הוא למד על החברה הישראלית משהותו הארוכה בכלא? ובכלל – האם הוא אופטימי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully