וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות ערב צריכות להגן על הפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

29.3.2008 / 16:24

בנאום שנשא בועידת הפסגה בדמשק אמר יו"ר הרשות, כי הבנייה בהתנחלויות נועדה למנוע הקמת מדינה פלסטינית. אסד: "ישראל היא סרבנית שלום"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שבת) בנאום בועידת הפסגה של מדינות ערב בדמשק, כי על מדינות ערב והקהילה הבינלאומית להגן על הפלסטינים הנתונים במצור ברצועת עזה. אבו מאזן הוסיף, כי ישראל ממשיכה בבניית ההתנחלויות בגדה ובמזרח ירושלים. לדבריו, "ההתנחלויות, גדר ההפרדה והמחסומים נועדו למנוע הקמת מדינת פלסטינית"

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום בנאום בפתיחת הועידה, כי "ישראל מנצלת כל הזדמנות להראות שהיא סרבנית שלום וכי היא דחתה את כל יוזמות השלום שהוצעו לה בשנים האחרונות". לדבריו, "לא יושגו ביטחון ויציבות, אלא באמצעות השגת שלום ולא באמצעות במלחמה. השלום יושג רק לאחר נסיגה מלאה מרמת הגולן ומשאר האדמות הערביות שנכבשו".

אסד תקף את ישראל שהגיבה בדרכים אלימות ותוקפניות נוכח הרצון הסורי לשלום. "אם יוזמות השלום נשארות כבנות ערובה בידי ישראל, יש לחפש אחר חלופות. נדון בפסגה בהתנגדות כל עוד ישראל מגלה עקשנות", אמר הנשיא הסורי.

אסד קרא למנהיגי ערב לגלות סולידריות אחד כלפי השני. "ניצבים בפנינו מכשולים רבים המונעים מאיתנו להגיע לאחדות. אין לנו חלופה אחרת מלבד התייעצות וגילוי סולידריות. רק כך נשיב את זכויותינו", אמר. אסד הזהיר את הפלסטינים שלא ילכו שולל אחרי הצעות השלום ואמר כי אחרי כל ועידת שלום עם הפלסטינים הגיבה ישראל בהמשך הבנייה בהתנחלויות ובאלימות. כמו כן, קרא אסד למדינות ערב לעזור לפלסטינים לפרוץ את המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה.

"נאלץ לקבל את החלטות כואבות"

גם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא תקף בנאומו את ישראל ואת מדיניותה. "אם לא תושג התקדמות ב-2008 נאלץ לקבל את החלטות כואבות". בשעות הצהריים החלה פסגת מדינות ערב בדמשק, בה משתתפים עשרה מנהיגים ערבים, ביניהם מנהיגי תוניסיה, אלג'יריה, לוב, כווית, סודאן, קטאר, איחוד האמירויות, בחריין, הרשות הפלסטינית ואיי קומורו.

הפסגה נערכת בצל הקרע בעולם הערבי, שנגרם בעקבות היעדרותם של מנהיגים ערבים ממנה כגון נשיא מצרים חוסני מובארק, עבדאללה מלך ירדן, עבדאללה מלך סעודיה ונשיא תוניס. לבנון החליטה להחרים את הפסגה בטענה שסוריה מטרפדת כל ניסיון למנות נשיא חדש ללבנון.

העיתונים הרשמיים המצרים תקפו הבוקר בחריפות את סוריה וקבעו כי היא אינה משקיעה מאמצים להצלחת הפסגה. העורך הראשי של העיתון "אל-אהראם", אוסאמה סראיא, כתב כי "הברית האירנית-סורית מאיימת על פסגת דמשק". סראיא האשים את סוריה בכך שהיא דוחפת את לבנון לעבר פי התהום ובכך שהיא תומכת באינטרסים האירנים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully