וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: רייס מגיעה לנזוף בברק ובפיאד

ספי קרופסקי

29.3.2008 / 11:20

שרת החוץ האמריקאית תגיע לביקור בישראל וברשות הפלסטינית ותזהיר את הצדדים מפני קריסת תהליך אנאפוליס

שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, תגיע הערב (שבת) לסדרת פגישות מדיניות בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לקדם את המשא ומתן בין הצדדים. רייס, שביקרה באזור רק לפני שלושה שבועות, צפויה להשמיע ביקורת קשה בשיחותיה עם ההנהגות הישראלית והפלסטינית, בשל אי יישום התחייבויות הצדדים כחלק ממפת הדרכים.

כלפי ישראל תמוקד הביקורת האמריקאית באי הסרת מחסומים והמשך הבנייה בהתנחלויות גדה המערבית. מחר צפויה רייס לקיים בהקשר זה פגישה משולשת עם שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה הפלסטינית, סאלם פיאד. לפי האמריקאים, ללא פעולות אמיתיות בשטח תהליך אנאפוליס עשוי לקרוס.

ברק יציג לשרת החוץ את שורת ההקלות עליה הכריז השבוע ובהן – העברת השליטה הביטחונית לפלסטינים בג'נין, העברת 25 שריוניות לעיר שכם, בחינת הסרת מספר מחסומים ומתן הקלות במעברים לאנשי עסקים ובכירים פלסטינים. עוד לפני פגישה זו תיוועד רייס עם שרת החוץ ציפי לבני ותערוך עמה מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים.

יום לאחר מכן תצא רייס לסדרת פגישות עם ההנהגה הפלסטינית ברמאללה. שרת החוץ האמריקאית תדרוש מהפלסטינים מעורבות גדולה יותר במלחמה בטרור. זאת, על רקע התחזקותה של חמאס גם בערי הגדה בתקופה האחרונה. ביקורה של רייס מתרחש שבוע אחד בלבד לאחר ביקורו של סגן הנשיא האמריקאי, דיק צ'ייני, שהציג את דרישות וושינגטון בסדרת פגישות עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully