וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מוכן להפסקת אש הדדית וכוללת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.3.2008 / 1:48

לדברי מנהיג חמאס בעזה, ארגונו יבחן ברצינות רגיעה שתכלול הסרת המצור ופתיחת המעברים. היום תערך פסגת מדינות ערב בדמשק, עם מנהיגים רבים שיעדרו ממנה

ערב פסגת מדינות ערב שתיפתח היום (שבת) בדמשק, קורא ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, למנהיגי ערב לפעול למען הסרת המצור מעל עזה. הניה הבהיר כי ארגונו יבחן ברצינות הפסקת אש שתהיה הדדית, כוללת ובו זמנית, ושתכלול את הסרת המצור ואת פתיחת המעברים.

לדברי הניה, מדינות ערב קיבלו החלטה לשבור את המצור המוטל על הרצועה, אולם עד כה "לא קרה דבר בשטח". לאור זאת, הביע מנהיג חמאס בעזה תקווה כי במהלך הפסגה בדמשק ינקטו המנהיגים בעמדה ברורה נגד המצור הישראלי. בנוסף, קרא הניה למנהיגים הערבים לתמוך ביוזמה התימנית הבאה למצוא פתרון למשבר בין חמאס לפתח.

הניה נשא את דבריו, לאחר שאתמול קרא בכיר בחמאס לעולם הערבי לבטל את היוזמה הערבית לשלום ו"לנתק את היחסים עם ישראל". בעצרת ענק, שבה נכחו כ-2,000 משתתפים ברצועת עזה קרא חליל אל-חיה, למדינות ערב לסגור את שגרירותיהן בישראל ולהחזיר את שגריריהן מישראל. "לאויב הישראלי אין חזון של שלום, אלא של כוח", אמר.

המנהיגים יעדרו מהפיסגה

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד ספג אתמול היום מהלומה קשה. זאת, לאחר שנודע ש-8 מנהיגים ערביים יעדרו מהפיסגה. מצרים וסעודיה היו הראשונות להודיע כי לא ישלחו את מנהיגיהן כנציגים לפסגה, אך אתמול נודע באופן רשמי כי מדינות נוספות משגרות נציג זוטר במקום מנהיגיהן.

בין המנהיגים שיעדרו מהפסגה יהיו עבדאללה מלך ירדן, נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח שישגר את סגנו במקומו, מוחמד השישי מלך מרוקו, נשיא עירק ג'לאל טלבאני וסולטאן עומאן, קאבוס בן סעיד.

בנוסף למנהיגים שייעדרו, הודיעה לבנון לפני מספר ימים כי בכוונתה להחרים את הפסגה. נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך סעודיה אינם משתתפים בה במחאה על המעורבות הסורית בלבנון ועל המכשולים שהיא מציבה בפני בחירת נשיא חדש במקום אמיל לחוד שפרש בחודש נובמבר.

מי שבכל זאת משגר דרג בכיר לפסגה הן איחוד האמירויות, סודאן, הרשות הפלסטינית, תוניסיה, אלג'יריה, מאוריטניה, כווית, קטאר, לוב ואיי קומורו. בנוסף ייקח חלק בפסגה המארח, הנשיא בשאר אסד, שיישא דברים בתחילתה. המשלחות הערביות החלו לנחות בנמל התעופה בדמשק לאחר שהופסקה תנועת יתר המטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully