וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האדמה ביפו: "לא לטרנספר מהעיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.3.2008 / 13:51

מאות מתושבי יפו מחו על מה שהם מכנים ה"טרנספר מהעיר". ח"כ זחלקה: "לא נרשה שיחזור הטרנספר של 48". השיח' ראאד סלאח: "כל גרגר אדמה כאן שייך לנו"

מאות בני אדם התכנסו היום (שישי) בגן השניים ביפו, שם נערכה הפגנה לרגל יום האדמה ה-32. בין המשתתפים חברי כנסת ואנשי ציבור מהמגזר הערבי, ובראשם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השיח' ראאד סלאח. התושבים אוחזים דגלי אש"פ, ואיתם מפגינים גם יהודים. תושבי יפו מוחים על מה שהם מכנים "דחיקתם החוצה" מהעיר, על ידי מאות צווי פינוי והריסה שהוצאו למשפחות בשכונת עג'מי, בטענה שבתיהם נבנו שלא כחוק, או שפלשו לבתים קיימים.

השיח' ראאד סלאח אמר בנאומו כי "שאלו אותי למה באנו לכאן. לא באנו לכאן - היינו כאן תמיד. אנחנו נשארים כאן", קרא. "כל אבן ובית שהיה פה הוא שלנו. כל גרגר אדמה אנחנו הבעלים שלו. לא נלך מכאן, חיינו ונמות כאן". סלאח פנה לרבנים היהודים ואמר "לכל מי שהוציא פסק הלכה שקרא לפגוע בערבים, מקרית ארבע ועד לצפת, לליברמן ולחבריו, אנו אומרים: איננו פוחדים. מקומם של פסקי ההלכה שלכם הוא בפח האשפה".

עקירה והריסה

"פינוי ביפו לא יהיה שנית. ב-48' היה פינוי פעם אחת, ולא נרשה שזה יחזור" אמר ח"כ ג'מאל זחלקה (בלד) לוואלה! חדשות. לדבריו, "התכנית המטורפת לפנות 500 איש מבתיהם לא תעבור בשלום. העירייה והממשלה כופים עלינו עימות. יש לנו זכות להגן על הבית".

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) אמר לוואלה! חדשות כי "העירייה והמדינה מתעסקות עם הערבים ביפו במושגים של עקירה והריסה. דבר זה לא יתכן גם מבחינה אזרחית וגם מבחינה לאומית". לדבריו, "ליפו יש אופי, יש תווי פנים, חלק מזה הוא השפה הערבית והנוכחות הערבית בעיר. לתלוש את תווי הפנים האלה זה דבר שאנחנו לא מסכימים לקבל אותו". הוא ברך על ההשתתפות היהודית בתהלוכה, ואמר "אני שמח לראות שיש יהודים וערבים שאומרים שיש אפשרות לחיים משותפים, לא בין הקיר לבולדוזר, אלא בין בני אדם שווים".

יו"ר רע"מ-תע"ל ח"כ אברהים צרצור, אמר לוואלה! חדשות כי "ההפגנה ביפו באה להעביר מסר למדינה, שיפו צריכה להיות הסמל של הדו-קיום בין ישראל, כמדינה עם רוב יהודי, לבין המיעוט הערבי". ח"כ צרצור קרא לממשלה להפסיק לנקוט במדיניות שיוצרת מתחים ולשנות באופן דרסטי את המדיניות בכל הקשור לזכויות דיור, קרקעות, תשתיות, חינוך ותרבות. "האוכלוסייה הערבית חייבת להרגיש כי היא חלק אינטגרלי מהמדינה, ואינה גורם חולף. זה הזמן שישראל תקבל החלטה לבוא לקראת האוכלוסייה הערבית", אמר צרצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully