וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הסרט ההולנדי "מרושע ומחלל קודש"

28.3.2008 / 13:06

טהרן קוראת לאיחוד האירופי למנוע את הפצת הסרט "פיטנה", שמציג את האיסלם כדת קיצונית ומסוכנת כמו הנאציזם

אירן מגנה את הסרט ההולנדי "פיטנה" העוסק בקוראן ומכנה אותו "מרושע". טהרן קוראת למדינות אירופה למנוע הקרנות נוספות של הסרט שהוצג באתר האינטרנט של מפלגתו של הפוליטיקאי ההולנדי חרט וילדרס, יוצר הסרט.

"הצעד המרושע הזה שנעשה על ידי מחוקק הולנדי ומוסד בריטי... מורה על המשך הרוע והנקמנות שחשים באירופה כלפי האיסלם ומוסלמים", אמר דובר משרד החוץ האירני, מוחמד עלי חוסייני שהאשים שארגון המבוסס בבריטניה סייע בפרסום הסרט.
הארגון, Liveleak.com הצהיר באתר האינטרנט שלו כי הוא תומך בחופש הביטוי ולכן אפשר לווילדרס להציג את הסרט באתר. חוסייני קרא לממשלות הולנד ובריטניה ולאיחוד האירופי להתערב במהירות על מנת לשים קץ להקרנת הסרט "האנטי-איסלמי, אנטי-תרבותי ומחלל הקודש".

במאי הסרט חריט ווילדרס משתייך למפלגה הקונסרבטיבית בהולנד והוא ידוע בביקורתו נגד האיסלם ובתמיכתו בפיקוח על ההגירה. הסרט פותח בתצלום הקריקטורה של הנביא מוחמד שצוירה על ידי קריקטוריסט דני ועוררה גל של מחאות בקרב מדינות ערב בשנת 2006. לאחר מכן מציג הסרט תמונות של אסון התאומים. כמו כן, נראים בסרט זירות שונות של פיגועי טרור איסלמי שהתרחשו ברחבי העולם ומנהיגים איסלמים - ביניהם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד - מטיפים לאלימות.

דווקא המוסלמים בהולנד הגיבו באיפוק. ממשלת הולנד השקיעה מאמצים כדי להבהיר שהסרט אינו מייצג את עמדותיה. בשידור חי בטלוויזיה אמש, בהולנדית ובאנגלית, הודיע ראש ממשלת הולנד יאן פטר בלקננד כי הוא מתנגד לדעותיו של וילדרס. לדבריו, "ממשלת הולנד תומכת בחברה שבה חופש וכבוד הולכים יד ביד... הבה נפתור בעיות על ידי עבודה משותפת". קבוצות איסלמיות במדינה קראו לאיפוק והמסגדים הכריזו כי יירתמו למאמץ לשמור על רגיעה.

בהולנד חיים כמיליון מוסלמים, מתוך אוכלוסייה המונה כ-16 מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully