וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס דחתה את ביקורה כדי לא לחלל שבת

פנחס וולף

28.3.2008 / 10:36

משרד החוץ פנה אל מזכירת המדינה האמריקאית, לאחר שהתברר כי בשל המעבר לשעון קיץ היא צפויה לנחות בטרם צאת השבת

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, נעתרה לבקשת ישראל והחליטה לדחות בשעה וחצי את הגעתה לישראל מחר (שבת), כדי למנוע חילול שבת. רייס הייתה אמורה לנחות במוצאי שבת בשעה 18:15, אך בשל המעבר לשעון קיץ, הנחיתה הייתה מתבצעת לפני צאת השבת. בש"ס חששו מחילול שבת, לכן נעשתה פנייה ממשרד החוץ ללשכתה של מזכירת המדינה, על מנת שתדחה את הגעתה. כאמור, רייס השיבה בחיוב.

במפלגות הדתיות האופוזיציונריות סירבו היום לברך את ש"ס על בקשת משרד החוץ לדחות את ביקורה. לדברי יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, "הרגישות של משרד החוץ לשמירת השבת ראויה להערכה. יש לציין שלפי מנהג המדינה לא ניתן היה לערוך לגברת רייס קבלת פנים רשמית במהלך השבת. אני מקווה שכפי ששרת החוץ פעלה בחוכמה ובהבנה עם שרת החוץ של ארצות הברית שמוכנה לכבד את השבת, כך יפעל גם שר התמ"ת אלי ישי בתחום המסחר הפרוץ בשבתות".

לטענת ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אין צורך לברך לא את ש"ס ולא את הממשלה. לדבריו, "אם לא רצחת או גנבת, צריך להודות לך? לא. כך גם כאן, האם זהו הישג לשמור על החוק? אני צריך לברך את הממשלה על דבר שהיא צריכה לעשות?" לדבריו, על ש"ס לפרוש מהקואליציה, ודחיית ביקורה של רייס לא מעלה ולא מוריד את ההערכות כלפי הישארותה בממשלה.

לעומתם, בשמאל דווקא מאשימים את ראש הממשלה בניסיון למצוא חן בעיני ש"ס. ח"כ רן כהן (מרצ) אמר בתגובה כי, "הבקשה של ישראל מרייס היא דוגמה לכפייה דתית פרימיטיבית שהיתה צריכה להיעלם, אולם בזמן האחרון חוזרת בגדול. זהו איתות לכך שיותר מכל ההצהרות שלו, הדבר החשוב ביותר לאולמרט הוא ההתחנפות לש"ס".

ברק - דמות המפתח

רייס צפויה להגיע מחר לישראל בניסיון לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. רייס תשהה באזור שלושה ימים ותבקר גם ברשות הפלסטינית ובירדן. במוצאי שבת היא תיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. היא צפויה לדרוש מהצדדים להאיץ את המשא ומתן, עוד לפני ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בישראל בחודש מאי.

בנוסף, רייס תקיים פגישה משולשת עם ראשי צוותי השא ומתן, שרת החוץ ציפי לבני ואבו-עלא, ופגישה נוספת עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. בממשל האמריקאי סבורים, כי ברק הוא דמות המפתח בקביעת התקדמות אפשרית בשטח, בשל השפעתו על פריסת ההתנחלויות בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully