וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אנשיו של אובמה לא יודעים לספור"

28.3.2008 / 9:45

ברק אובמה גרף יותר קולות, יותר מדינות ויותר צירים במרוץ, אבל קלינטון לא מתכוונת לפרוש מהמרוץ ותולה תקוות בצירי העל

"אני שומעת את זה באווירה", אמרה הילרי קלינטון בהתייחסה לקולות הקוראים לה לפרוש מהמרוץ, "אבל הדבר שאנשים אומרים לי יותר מכל הוא 'אל תוותרי, תמשיכי, אנחנו איתך' ואני מרגישה טוב בקשר לכך כי זה בדיוק מה שבדעתי לעשות".

אבל פרשנים רבים בתקשורת ותומכי אובמה לא מצטרפים לדברי העידוד. העיתון "פוליטיקו" הכריז שלקלינטון "אין לכאורה שום סיכוי לנצח". מאמר ב"ניו יורק טיימס" כינה את מסע הבחירות שלה "the audacity of hopelessness " – משחק מילים על כותרת ספרו של אובמה "The Audacity of Hope" .

קלינטון ועוזריה עובדים קשה כדי לשכנע את הבוחרים שהמרוץ עוד לא נגמר. הסנטורית תולה תקוות ב-800 צירי העל – צירים נבחרים ופעילי מפלגה החופשיים לבחור במועמד כרצונם. אך קלינטון מפגרת מאחורי אובמה במאה צירי-על וסיכוייה להדביקו קלושים. מאידך, שני המועמדים רחוקים מ-2,024 הצירים הדרושים לזכות במינוי – דבר המוביל לחיזור גובר אחר צירי העל.

לדברי אובמה, על הצירים לפעול על פי רצון הבוחרים הדמוקרטיים, קלינטון טוענת כי לה הסיכוי הגבוה יותר לזכות בהתמודדות נגד המועמד הרפובליקאי ג'ון מקיין. "מסע הבחירות של אובמה מנסה לשכנע את כולם שהכל נגמר. אני מקווה שהם לעולם לא יניחו ידיהם על תקציב המדינה, כי הם בבירור לא יודעים לספור", אמרה קלינטון.

קלינטון הבהירה שאין בכוונתה לפרוש מהמרוץ לפני סיום הפריימריז בכל המדינות. הדמוקרטים מקווים שהקרב יוכרע עוד לפני ועידת המפלגה באוגוסט. "אני חושבת שעלינו לחכות ולראות מה יקרה בשלושת החודשים הבאים. יש הרבה דיבורים על 'מה יקרה אם'. בואו נחכה עד שיהיו בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully