וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם התפוצץ ליד גן ילדים בשער הנגב

שי מכלוף וניר יהב

28.3.2008 / 11:45

הגננות הספיקו להכניס את הילדים פנימה בזמן. קסאם נוסף נפל בשדות נגב. חמוש פלסטיני נהרג ושניים נפצעו בחילופי אש עם צה”ל

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

רקטת קסאם נפלה הבוקר (שישי) ביישוב מועצה האזורית שער הנגב, סמוך לשני בתי ילדים. לא היו נפגעים, אך ההדף והרסיסים גרמו נזק למבנים. הילדים והמטפלות הספיקו להכנס בזמן למבנה. רקטה נוספת נפלה בשטח המועצה האזורית שדות נגב. גם בארוע זה לא היו נפגעים.

קודם לכן דיווחו מקורות פלסטינים כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרג ושני בני אדם נוספים נפצעו בחילופי אש עם כוח צה"ל שפעל בסמוך למעבר כיסופים שבמזרח רצועת עזה. ההרוג הוא בלאל אל-אסטל, בן 23.

הארוע החל לאחר שכלי רכב וטנקים של צה"ל חצו את גדר המערכת. עדי ראייה פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל פעלו לפנות בוקר באיזור העיירה אל-קרארה שנמצאת ממזרח לחאן יונס. לדבריהם, כוחות צה"ל התעמתו עם קבוצת חמושים פלסטינים ו"נשמעו קולות רבים של ירי".

מדובר צה"ל נמסר, כי היתה פעילות ליד כיסופים, במהלכה זוהו מספר חמושים. כוח צה"ל פתח באש וזיהה פגיעה.

בתוך כך, נפגשו אתמול נציגי חמאס והג'יהאד האיסלמי עם משלחת מצרית באל-עריש. הם הודיעו כי הם דוחים את ההצעה להפסקת אש והבהירו כי לא יהיו מוכנים לדון ברגיעה אם זו לא תכלול גם את הגדה המערבית ולא תקבע את הסרת המצור ואת פתיחת המעברים ברצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי הפגישה הסתיימה בכישלון וללא שום הסכם.

בהתייחסו לרגיעה אמר דובר חמאס איסמעיל רדואן, כי ארגונו אינו מסכים לרגיעה שתבטיח הסרה של המצור ופתיחה של המעברים, ביניהם מעבר רפיח. גם בכיר הג'יהאד האיסלמי חאלד אל-בטש, שהשתתף בפגישה, מסר כי ארגונו "לא מוכן לרגיעה חלקית שלא תכלול את הגדה, את עזה, את הסרת המצור, את פתיחת המעברים ואת הפסקת המתקפות הישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully