וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס והג'יהאד דחו הצעת הרגיעה המצרית

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

28.3.2008 / 5:55

לפי מקורות פלסטינים, הפגישה בין נציגי הארגונים למצרים הסתיימה בכשלון. "איננו מוכנים לרגיעה שלא תכלול את הגדה המערבית ולא תקבע את הסרת המצור ופתיחת המעברים"

בפגישתם עם המשלחת המצרית באל-עריש הודיעו חמאס והג'יהאד האיסלמי, כי הן דוחות את ההצעה להפסקת אש והבהירו כי לא יהיו מוכנים לדון ברגיעה אם זו לא תכלול גם את הגדה המערבית ולא תקבע את הסרת המצור ואת פתיחת המעברים ברצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי הפגישה הסתיימה בכישלון וללא שום הסכם.

דובר חמאס, איסמעיל רדואן, מסר לסוכנות הידיעות "מען" כי בפגישה דנו הצדדים בנושאים שונים, ביניהם פתיחת המעברים, גיבוש הפסקת אש ושחרור עצורים פלסטינים שנמצאים בידי כוחות הביטחון המצרים. בהתייחסו לרגיעה אמר רדואן כי ארגונו אינו מסכים לרגיעה שתבטיח הסרה של המצור ופתיחה של המעברים, ביניהם מעבר רפיח.

גם בכיר הג'יהאד האיסלמי חאלד אל-בטש, שהשתתף בפגישה, מסר כי ארגונו "לא מוכן לרגיעה חלקית שלא תכלול את הגדה, את עזה, את הסרת המצור, את פתיחת המעברים ואת הפסקת המתקפות הישראליות".

הדיווח בנושא הרגיעה בעיתון "אל-חיאת" בחמישי בבוקר היה אופטימי יותר. מקורות מצרים ופלסטינים מסרו לעיתון כי הם מעריכים שחמאס והג'יהאד צפויים להביע את הסכמתם לפרטי הרגיעה. "חמאס והג'יהאד האיסלמי אינם רוצים להכשיל את ההצעה להפסקת אש", הבהירו לעיתון מקורות פלסטינים, שציינו עוד כי לאחר קבלת הפסקת האש על ידי הארגונים הפלסטינים, הכדור יעבור למגרש הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully