וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - מטיבט ועד גלי אוסטרליה

שי אילן

27.3.2008 / 22:34

העימותים האלימים בין סין לבודהיסטים נמשכו, ראש ממשלה חדש בפקיסטן שחרר את השופטים ובאוסטרליה, גולשים הרהיבו בלהטוטים

אבל בארה"ב -

ימים ספורים אחרי שציינו בארצות הברית חמש שנים לפתיחת המלחמה בעירק, נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים. הם הביאו את מניין ההרוגים מקרב החיילים ל-4,000. באותו יום ציין ג'ורג' בוש את חג הפסחא בבית הלבן, אירח ילדים, התחבק עם אדם המחופש לארנב והזניק מירוץ בו הילדים מתחרים כשבידם כפית ועליה ביצה. אחר כך הביע בוש צער על מות החיילים, אבל הזכיר שהמצב היום הרבה יותר טוב משהיה.

הטיבטים מוכים -

המהומות בטיבט שככו מעט לקראת סוף השבוע, כשהבודהיסטים הבינו שאינם יכולים להילחם מול הממשלה הנחושה. מלכתחילה לא היה סיכוי לנצח, אולי רק להרוויח מעט דעת קהל בשנת האולימפיאדה. השבוע המשיך הדלאי למה לנסות להרגיע את האווירה, ואף חזר על כוונתו להתפטר כמנהיג פוליטי, אם זה יעזור לסיים את המשבר.

והמחאה ממשיכה -

ברחבי העולם נערכו עצרות מחאה רבות למען תושבי טיבט. בנפאל נעצרו מאות בני אדם שהשתתפו בהפגנות מול השגרירות הסינית. אולם החשש האמיתי של הסינים הוא מפגיעה בגאוותם הלאומית דרך החרמת האולימפיאדה. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תחרים את טקס הפתיחה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר שהוא לא פוסל את האפשרות הזאת, אולם זה תלוי בפעולות שינקטו מנהיגי סין. בריטניה הודיעה שלא תחרים את האולימפיאדה.

שחרור השופטים -

השבוע התמנה בפקיסטן ראש ממשלה חדש, מטעם מפלגתה של בנזיר בוטו. יוסף ראזה גילאני, שהיה בעבר דובר הפרלמנט ונכלא תחת נשיאותו של פרווז מושרף הושבע לתפקיד על ידי אותו אדם שגרם לכליאתו במשך חמש שנים. הצעד הראשון של גילאני כראש ממשלה היה לשחרר את השופטים שנכלאו על ידי מושרף כחלק מפעולות ה"חירום" שנקט לפני הבחירות. השופטים הכריעו ששלטונו של מושרף אינו חוקי, מפני שכשנבחר עמד בראש הצבא.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

אשת האיש החזק -

דיק צ'ייני, שיש הרואים בו את הנשיא האמיתי של ארצות הברית, ביקר השבוע במזרח התיכון. הוא דיבר על נפט עם סעודיה ועירק, דחף קיום מבצע צבאי בבצרה, הוסיף תנופה לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ונסע לפתור את הבעיות של טורקיה עם הכורדים. בינתיים, לין צ'ייני, העזר כנגדו, בחנה שטיחי קילים אומנותיים. במשפחת צ'ייני תמיד ידעו לשלב בין ערכי משפחה מסורתיים לבין ניהול העולם.

תאונת שרשרת -

כשבעים מכוניות התנגשו בכביש ראשי בצפון מערב אוסטריה. אישה אחת נהרגה ו-37 נפצעו בתאונה שאירעה בעקבות השלגים הכבדים שירדו באזור השבוע. התאונה גרמה לסגירת הכביש הראשי למשך שעות ארוכות, בזמן שהמחלצים עבדו כדי לפנות את הפצועים, הלכודים והמכוניות.

הגשם מכה -

שלושה נהרות, קמפר, רוקאן וקואנטן, עלו על גדותיהם באזור ריאו שבאינדונזיה, בעקבות גשמים כבדים. הנהרות גרמו לשטפונות בכפרים הסמוכים ולהצפתם של אלפי בתים. תושבים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות השטפונות. המים שעלו על גדותיהם גורמים גם להפצת מחלות כגון מלריה ודנגי, המופצות על ידי יתושים שמקננים בשלוליות.

רוקי מוחה -

אנשי ארגון למען זכויות בעלי חיים הפגינו השבוע מול העירייה בסיאול. ההפגנה נערכה במחאה נגד ההצעה של הממשל האזורי להכליל את הכלבים בקטגוריית "חיות משק". זאת כדי להפעיל פיקוח על מכירת בשר כלבים, שהיה נעשה ללא בקרה וטרינרית. לקולר של אחד הכלבים בתמונה מוצמד שלט עליו כתוב: "שמי צ'ונג'ה. בבקשה, אל תאכלו את צ'ונג'ה".

סרפינג אוסטרליה -

אם גלשתם מכיסא המנהלים לכאן, אולי תרצו לחלץ את עצמותיכם ולהפעיל כמה שרירים מנוונים? קלי סלייטר מארצות הברית עושה את זה כל הזמן, והשבוע הוא הרהיב בלהטוטים בחוף "בלס" בויקטוריה שבאוסטרליה. סלייטר ניצח את ביד דארביג' בזכות הלהטוט שבתמונה. זוהי זכייתו השניה ברציפות ב"וורלד טור".

בריאות באלפים -

רוזה ריין נולדה למשפחה יהודית במאה התשע עשרה, בשנת 1897. השבוע היא חגגה את יום הולדתה ה-111 במעון הקשישים בו היא מתגוררת. האישה הזקנה ביותר בשווייץ הרימה כוסית שמפניה לכבוד המאורע, מוקפת בתקשורת. היא ברחה לברזיל מהכיבוש הנאצי, אחר כך התגוררה באיטליה כמה שנים ולבסוף חזרה לשווייץ, לאוויר ההרים. היא צעירה בארבע שנים מהאישה הזקנה בעולם, עדנה פרקר בת ה-115 מארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully