וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת השלום הערבית אושררה בדמשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2008 / 21:50

לפי היוזמה, שהוצגה לראשונה ב-2002, אם ישראל תיסוג לקווי 1967 יחתמו איתה מדינות ערב על הסכמי שלום הכוללים יחסים נורמלים

שרי החוץ הערבים אשררו בפגישתם בדמשק את יוזמת השלום הערבית והביעו תמיכה ביוזמת הפיוס התימנית שמטרתה לגשר בין חמאס לפתח. דובר משרד החוץ המצרי מסר לאתר "אל-ג'זירה" כי בישיבת ההכנה לפסגת מדינות ערב, הצפויה להתקיים בשבת, אישרו שרי החוץ את סעיפיה של היוזמה וזאת בניגוד לקריאות ההסתייגות של מספר בכירים, ביניהם שר החוץ הסורי וואליד מועלם.

עוזרו של מזכ"ל הליגה הערבית לעניינים פלסטינים, מוחמד סביח, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שרי החוץ הערביםה הסכימו "להשיב את היוזמה הערבית לזירה הבינלאומית על מנת להדגיש את הרצון הערבי למצוא פיתרון לסכסוך הישראלי-ערבי".

בתום פגישתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם עבדאללה מלך ירדן הביע אבו מאזן את התנגדותו לבצע שינויים ביוזמה, אשר התקבלה בשנת 2002 בפסגה בלבנון.

מוקדם יותר אמר שר החוץ הסורי בישיבת שרי החוץ הערבים שנערכה בדמשק כי "עמדתנו כלפי השלום במזרח התיכון ידועה לכולם. אנחנו תומכים בשלום צודק וכולל בהתאם להחלטות האו"ם ובהסתמך על עקרון 'שטחים תמורת שלום'". לדבריו, ישראל, הזוכה לתמיכה בלתי מוגבלת מארצות הברית, "אינה מראה רצון להשיג שלום במזרח התיכון אלא ממשיכה במדיניותה ובמתקפותיה, העומדות בסתירה להשגת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully