וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "נחרים מוצרלה מאיטליה"

שי אילן

27.3.2008 / 19:41

לטענת האיחוד, איטליה ייצאה מוצרלה בעלת אחוז גבוה מהמותר של הרעל דיוקסין. איטליה טוענת שגבינה מורעלת לא נמכרה מחוץ למדינה

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: נועם ורטהיים

מדינות אירופה חושדות שאיטליה ייצאה מוצרלה בעלת ריכוז גבוה של דיוקסין, רעל מסוכן שעלול לגרום לסרטן. רשויות הבריאות של האיחוד האירופי בבריסל דרשו מאיטליה להעביר את הנתונים שיש בידה על ריכוז הדיוקסין בגבינה, המיוצרת מחלב באפלו.

איטליה בתגובה נסתה לשכנע את רשויות האיחוד שהגבינה המורעלת לא יוצאה, ושהיא נמכרה רק בגבולות איטליה. שר החקלאות האיטלקי, פאולו דיקסטרו הפציר בתקשורת לראות את "התמונה הכוללת". לדבריו, אין חשש מהרעלת דיוקסין, משום שגם אילו היה מגיע חלב נגוע לגבינות שיוצאו, אדם צריך לאכול קילוגרמים רבים של הגבינה כדי להיפגע. לטענת איטליה, רמת הזיהום בחלב שהתגלה כנגוע הייתה נמוכה מאוד.

מהאיחוד נמסר שהוא שוקל להטיל חרם על תוצרת המוצרלה האיטלקית. האיחוד טוען שאיטליה העבירה לו נתונים חלקיים בלבד. החשש הוא שהגבינה הורעלה בעקבות משבר פינוי האשפה בנאפולי. רוב החלב הנגוע הגיע מאזור נאפולי שבדרום. ככל הנראה, אדי האשפה הרעילה, שנשרפה משום שאי אפשר היה לפנותה, הגיעו לחוות הבקר וגרמו להרעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully