וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקיין ירוויח מהפילוג במחנה הדמוקרטי

טלי גולדשטין

27.3.2008 / 15:37

סקר: הדמוקרטים מעדיפים לראות את ג'ון מקיין הרפובליקני בבית הלבן על פני המועמד הדמוקרטי שלא זכה בתמיכתם

המצביעים הדמוקרטים עשויים להעביר את תמיכתם לג'ון מקיין הרפובליקני בבחירות לנשיאות, במידה והמועמד הדמוקרטי המועדף עליהם לא ייבחר. מסקר CNN / אופיניון ריסרץ' האחרון עולה כי 41% מתומכי הסנטור הדמוקרטי ברק אובמה אמרו שיתאכזבו אם הילרי קלינטון תזכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית. זאת לעומת 26% בינואר. אם אובמה יזכה, 51% מתומכי קלינטון יתאכזבו קשות. זאת לעומת 35% שחשו כך בינואר.

"הדבר היחיד שיכול לעזור למקיין להיבחר לנשיא...הוא אם הדמוקרטים יהיו מפולגים בינם לבין עצמם", אמר אתמול (רביעי) יו"ר הוועידה הדמוקרטית הלאומית הווארד דין.

לפי סקר גאלופ עדכני, 20% מתומכי אובמה אמרו כי יצביעו למקיין אם קלינטון תהיה מועמדת המפלגה המוקרטית לנשיאות. במקרה ההפוך, אם אובמה ייבחר, 28% מתומכי קלינטון אמרו כי יעבירו את תמיכתם למקיין.

הפעם האחרונה בה נרשמה נכונות דמוקרטית להצביע למועמד רפובליקני היתה במהלך כהונתו של רונלד רייגן: 26% מהמצביעים הדמוקרטים ב-1980 ו-25% ב-1984. המרירות שחשים הדמוקרטים כלפי המועמד הדמוקרטי היריב היא אינה הסיבה היחידה מדוע דמוקרטים כה רבים שוקלים להצביע למקיין. לפי הסקר, 44% מהנסקרים הדמוקרטים אמרו כי הם מחבבים את מקיין, בעוד 42% אמרו שאינם אוהבים את הסנטור הרפובליקני.

ובצד הנגדי, 19% מהרפובליקנים אמרו כי הם מחבבים את קלינטון. 35% אמרו כי הם מחבבים את אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully