וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מתגרה בדרום

27.3.2008 / 14:33

כמחאה על עמדתה הקשוחה של הממשלה החדשה בדרום קוריאה, גירשה צפון קוריאה פקידים מהדרום מפארק תעשייתי שבשטחה

צפון קוריאה גירשה היום (חמישי) פקידים דרום קוריאנים מפארק תעשייתי משותף שמצפון לגבול, בתגובה לעמדה הקשוחה בה נוקטת הממשלה החדשה בדרום קוריאה כלפי פיונגיאנג. סיאול הזהירה כי צעד זה עלול לפגוע ביחסים השבריריים גם כך בין שתי המדינות.

גירושם של הפקידים מהאתר התעשייתי "קייסונג", שהוכתר בעבר כסמל לשיתוף פעולה כלכלי, הוא אחד מהצעדים האגרסיביים ביותר בהם נקטה ממשלת צפון קוריאה הענייה נגד שכנתה המשגשגת, המספקת לה סיוע פיננסי.

דובר נשיא דרום קוריאה לי דונג-קוואן אמר כי "זוהי תקרית מצערת מאד, העלולה להזיק להתקדמות בשיתוף הפעולה הכלכלי בין הצפון לדרום". ממשלתו של נשיא דרום קוריאה לי מיונג-בק, המכהנת בקושי חודש בתפקיד, דחקה בצפון קוריאה לשפר את מדיניות זכויות האדם שלה ולהפסיק את החימוש הגרעיני. לדברי לי, על צפון קוריאה להפסיק להיות כל כך בלתי צפויה ביחסיה עם הדרום.

התקשורת הרשמית בצפון קוריאה עדיין לא דיווחה לתושבים על בחירתו של לי לנשיא דרום קוריאה. לי הוא הנשיא השמרני הראשון לאחר עשור של נשיאים שמאלניים שהעניקו סיוע בסך מיליארדי דולרים לצפון קוריאה. זאת במטרה לזכות בליבה של השכנה המסויגת ולהשיב את היציבות לאזור.

כ-23 אלף צפון קוריאנים עובדים ב-70 המפעלים הדרום קוריאנים בפארק התעשייתי "קייסונג", הממוקם 70 ק"מ צפונית מערבית לסיאול. הפועלים הצפון קוריאנים מייצרים בגדים, נעליים, שעונים ומוצרי צריכה אחרים בעבור שכר זעום.

אתמול, אמר שר החוץ הדרום קוריאני יו מיונג-הוואן כי מדינתו מאבדת סבלנות כלפי כישלונה של פיונגיאנג להמציא תיעוד מלא של תוכנית הגרעין שלה. צפון קוריאה, הנאבקת במחסורי מזון תמידיים, ביקשה ממשלות דרום קוריאה קודמות לספק לה אורז ודשנים, אך עדיין לא פנתה בבקשת סיוע מממשלת לי החדשה. לדברי פרשנים, הצפון עדיין אינו יודע כיצד להגיב על דרישתו של לי כי הסיוע יינתן בתנאי שצפון קוריאה תוכיח התקדמות בנושאי הגרעין וזכויות האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully