וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגבירה את תקיפותיה בפקיסטן

שי אילן

27.3.2008 / 13:46

בחודשיים האחרונים התבצעו 3 מתקפות. 45 אנשי אל קאעדה נהרגו. ארה"ב מנסה גם לאסוף מודיעין על ההנהגה הבכירה של אל קאעדה

ארצות הברית מגבירה את התקפותיה על לוחמי אל קאעדה בפקיסטן, כך דווח היום מפי גורמים רשמיים. אמריקה חוששת שהתמיכה במטרותיה לא תמשיך, ושהנשיא הנוכחי, פרווז מושרף לא יוכל לסייע לאינטרס האמריקאי בחודשים הקרובים. זאת משום שכוחו של מושרף, בן בריתה של ארצות הברית נחלש בעקבות הבחירות בהן הפסיד את תמיכת הפרלמנט והממשלה.

בחודשיים האחרונים הפציצו מטוסים אמריקאים שלוש מטרות של אל קאעדה. בהתקפות, שהתבצעו בסמוך לגבול אפגניסטן נהרגו 45 בני אדם, לדברי מקורות פקיסטניים. הרשויות בארצות הברית ובפקיסטן לא אישרו רשמית את הדיווחים על התקיפות, משום שהדבר מהווה הפרה של הריבונות הפקיסטנית.

סיבה נוספת להתקפות האמריקאיות הייתה לצורך איסוף מודיעין על מנהיגי אל קאעדה הבכירים המסתתרים באזור, בהם ככל הנראה גם אוסמה בן לאדן. עם זאת, הגורמים בוושינגטון, שאמרו את הדברים בעילום שם, מסרו שאין מדובר בניסיון לתפוס את בן לאדן לפני שהנשיא בוש יסיים את כהונתו. "אם נמצא את ההנהגה, נרדוף אחריה, אבל אי אפשר לפרק את אל קאעדה בתוך עשרה חודשים", אמר הגורם.

רבים מפעילי אל קאעדה, ערבים, אוזבקים ואנשי טליבן אפגנים מצאו מקלט בוזיריסטן ובמקומות אחרים לאורך גבול פקיסטן-אפגניסטן, אחרי נפילת שלטון הטליבן ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully