וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: לא רואים סוף למחאת החקלאים

טלי גולדשטין

27.3.2008 / 12:15

ב-11 במרץ הטילה ממשלת ארגנטינה מס של 44% על פולי הסויה ומצרי חקאלות נוספים. חקלאי המדינה הגיבו בהפגנות נרחבות

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר מתמודדת בשבועות האחרונים עם מה שמסתמן כמשבר הפוליטי החמור ביותר מזה שש שנים. חקלאי המדינה פתחו במחאות לפני כשבועיים, לאחר שהממשלה הטילה מס יצוא בגובה 44% על פולי הסויה וגרעיני החמניות.

במסגרת המחאות הפסיקו החקלאים לספק בשר ומוצרי חלב לחנויות, דבר שגרם למחסורי מזון ברחבי המדינה. מחאת החקלאים מאיימת לפגוע במוצרי היצוא הרווחיים ביותר של ארגנטינה, בין השאר של הבקר, תירס, פולי סויה וחיטה.

אלפי מפגינים יצאו אתמול (רביעי) לרחובות הבירה בואנוס איירס, דפקו על סירים ומחבתות ונשאו שלטים. המפגינים צבאו על שערי הארמון הנשיאותי כל הלילה. היום התפשטו המחאות ברחבי המדינה, מעיר החוף מאר דל פלטה ועד העיר הצפונית טוקומן. בשבועיים האחרונים, מנעו המפגינים ממשאיות מלפרוק 1.5 מיליון טונות של דגנים וזרעים מפיקי שמן ליצוא בנמלי הים.

הגעתם של תומכי הממשלה לארמון הנשיאותי בבואנוס איירס הבוקר איימה להסלים את המתיחות בין שני הצדדים. הטלוויזיה הארגנטינאית שידרה תמונות בהן ניתן לראות קטטות בין המפגינים. עם זאת, נוכחות המשטרה כמעט ולא הורגשה. "הממשלה מנסה להצית מחלוקת בין תושבי ארגנטינה בזמן שעליה לעודד אי אלימות", אמרה אליסה קריו, מנהיגת האופוזיציה בראיון לרשת הטלוויזיה C5N.

בנאום שנשאה אתמול אמרה פרננדז כי אינה מתכוונת להיכנע לדרישות המפגינים. "לא אתן לעצמי להיות קורבן של סחיטה", הוסיפה. "האם אנו מעוניינים במדינה הנשלטת על ידי מיעוט או במדינה הוגנת הדוגלת בשיוויון?" שאלה פרדיננדז. עוד אמרה הנשיאה, כי על רקע העלייה החדה במחיר הסחורות בעולם, זה רק הוגן כי היצרנים ישלמו מס גבוה יותר. החקלאים, מצידם, אינם מראים גם הם סימנים של נסיגה. אדוארדו בוזי, נשיא הפדרציה לחקלאות בארגנטינה, אמר כי השביתה תימשך ככל שיידרש.

ארגנטינה מסתמכת על ההכנסות הגדלות מחקלאות על מנת לשמר את העודף התקציבי שלה. לדביר פרננדז, מטרת המסים החדשים לסבסד השקעה בתשתיות ובדלק דיזל לו זקוקים החקלאים. ארגנטינה היא היצואנית השניה בגודלה בעולם של תירס, אחרי ארצות הברית והיצואנית השלישית בעולם של פולי סויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully