וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל אינה מראה רצון לשלום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2008 / 14:16

בדמשק נפתחה ישיבת שרי החוץ הערבים לקראת הפסגה הערבית שתיערך בשבת. שר החוץ הסורי: "עמדתנו כלפי השלום ידועה"

"עמדתנו כלפי השלום במזרח התיכון ידועה לכולם. אנחנו תומכים בשלום צודק וכולל בהתאם להחלטות האו"ם ובהסתמך על עקרון 'שטחים תמורת שלום'". כך אמר (חמישי) שר החוץ הסורי וואליד מועלם בישיבת שרי החוץ הערבים שנערכה בדמשק, כהכנה לפסגת דמשק שתיערך בשבת. לדבריו, ישראל, הזוכה לתמיכה בלתי מוגבלת מארצות הברית, "אינה מראה רצון להשיג שלום במזרח התיכון אלא ממשיכה במדיניותה ובמתקפותיה, העומדות בסתירה להשגת שלום".

מועלם מסביר שלאור זאת סוריה תומכת בהחלטה שהתקבלה בקהיר בתחילת החודש לפיה "יש לבחון את כל האופציות הערביות כלפי האסטרטגיה לשלום". מועלם התייחס לאחדות הערבית ואמר כי "הסולידריות הערבית ושיתוף הפעולה הם הדרך להשיג את צרכיה של האומה הערבית".

השרים צפויים לדון בלוח הזמנים של פסגת מדינות ערב, שיכלול את הסוגייה הפלסטינית, כיבוש רמת הגולן, המצב בעירק, הביטחון הלאומי הערבי והסכסוך הישראלי-ערבי באופן כללי. משתתפי הפסגה צפויים גם להביע ביקורת כלפי הסנקציות האמריקאיות המוטלות על סוריה, להביע תמיכה בשלום בסודן ובפיתוחה ולתמוך בצעדים מעשיים שמטרתם להוציא את הנשק הגרעיני מהמזרח התיכון.

בתחילת השבוע הודיעו מנהיגי ירדן, מצרים וסעודיה כי בכוונתם להיעדר מהפסגה במחאה על המעורבות הסורית בבחירת נשיא חדש ללבנון ולשגר במקומם נציגים בדרג שרים. שלשום הודיעה לבנון כי תחרים את הפסגה ובתגובה אמר שר החוץ הסורי כי "לבנון פספסה הזדמנות פז לדון במשבר הנשיאות ולדון ביחסי סוריה-לבנון".

יחד עם זאת, מדינות רבות עומדות לשגר את מנהיגיהם לפסגה: כווית, תימן, איחוד האמירויות, קטאר, סודאן, עירק, אלג'יר, תוניסיה, לוב, הרשות הפלסטינית, סומליה, מאוריטניה, ג'יבוטי ואיי קומורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully