וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזי התמיכה בהילרי קלינטון בשפל חדש

טלי גולדשטין

27.3.2008 / 10:18

מסקר המנהיגות של NBC/WSJ עולה כי קלינטון קיבלה 37% בלבד, הדרוג הנמוך ביותר של הסנטורית מאז מרץ 2001

הפתעה בסקרים. אחוזי התמיכה בהילרי קלינטון ירדו לשפל חדש. לפי סקר המנהיגות העדכני של NBC/WSJ , קיבלה קלינטון את אחוזי התמיכה הנמוכים ביותר מבין שלושת המועמדים - 37% . עוד מדווח אתר MSNBC, כי דרוג זה הוא הנמוך ביותר שקיבלה הסנטורית מאז החל סקר NBC/WSJ לעקוב אחר ביצועיה במרץ 2001, חודשיים לאחר שנבחרה לסנאט מטעם מדינת ניו יורק.

בסקר, שכלל 700 מצביעים, נכללו גם שאלות בנושא נאומו של הסנטור ברק אובמה על גזע ועל דבריו של הכומר ג'רמיה רייט. 32% ממשתתפי הסקר סברו כי אובמה התמודד עם הנושא בצורה מספקת. 26% טענו כי אובמה היה צריך להקדיש תשומת לב נוספת לעניין ו-31% מהנסקרים לא צפו בנאום אובמה או שלא היתה להם דעה בנושא.

בקרב הנסקרים הלבנים, 45% היו מרוצים מתגובתו של אובמה ו-38% סברו כי אובמה לא התייחס כראוי לנושא. בקרב השחורים, 67% אמרו כי נאומו של אובמה היה מספק בעוד 25% סברו כי היה עליו להתייחס לנושא בצורה מקיפה יותר. באופן כללי, 55% מהנסקרים אמרו כי דבריו של הכומר הטרידו אותם.

למרות הפרשה השנויה במחלוקת, אובמה עדיין מוביל בסקר מול קלינטון וג'ון מקיין הרפובליקני, במיוחד בנושאים המהותיים יותר. אחת השאלות החשובות ביותר שנשאלו הנסקרים היתה מי מבין שלושת המועמדים יאחד בהצלחה רבה יותר את ארצות הברית, אם ייבחר כנשיא. 60% מהנסקרים נתנו קולותיהם לאובמה, 58% למקיין ו-46% בלבד סברו כי קלינטון תאחד את המדינה במידה ותיבחר לבית הלבן.

כשנשאלו למי ייבחרו אם ההכרעה הסופית תהיה בין אובמה למקיין, הוביל אובמה ב-2% על מקיין בעוד אם ההצבעה היתה בין מקיין לקלינטון, הוביל מקיין בפער נמוך של 2% על קלינטון. עוד מצא הסקר כי בפעם השניה ברציפות, למעלה מ- 20% מתומכי קלינטון או אובמה אמרו כי יצביעו עבור מקיין, כשיגיע זמנו להתמודד מול אחד מהמועמדים הדמוקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully