וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: לא לדון בשואת הארמנים בכנסת

ספי קרופסקי

27.3.2008 / 9:14

בירושלים טוענים כי החלטת הכנסת לקיים דיון על שואת הארמנים תפגע ביחסים עם טורקיה. ח"כ אורון: "אסור למנוע דיון בנושא"

במשרד החוץ בירושלים מביעים חוסר שביעות רצון מהחלטת הכנסת אתמול לקיים דיון על שואת הארמנים. גורמים מדיניים הסבירו הבוקר (חמישי) כי המשרד אומנם לא קובע במה הכנסת תדון, ואולם לפיהם "דיון כזה לא תורם ליחסי החוץ של מדינת ישראל עם טורקיה בלשון המעטה".

המתיחות בין טורקיה לבין ישראל כבר עלתה סביב נושא זה לפני כמה חודשים, לאחר ש"הליגה נגד השמצה" היהודית בארצות הברית, תמכה בהכרת שואת הארמנים בדיון שנערך בקונגרס האמריקאי. יש לציין כי באחרונה גם צרפת ואנגליה הכירו בשואת הארמנים.

אתמול החליטה הכנסת לראשונה בתולדותיה לקיים דיון ברצח העם הארמני. המליאה קיבלה את הצעתו לסדר של יו"ר מרצ חיים (ג'ומס) אורון, ברוב של 11 תומכים, ובתמיכתו של נציג הממשלה בדיון – שר החקלאות שלום שמחון. אורון אמר עם קבלת ההחלטה כי "לא יכול להיות שהעם היהודי לא ישמיע את דברו. אסור למנוע דיון מוסרי על הכרה ברצח העם הארמני". בקרוב יוחלט באיזו ועדה יתקיים הדיון האמור.

מדובר באירועים שהתרחשו בטורקיה בין השנים 1915-1916. לפי דיווחים נספו בתקופה זו בין מיליון למיליון וחצי ארמנים – כשליש מהעם – על ידי הטורקים. ואולם באנקרה מסרבים עד עצם היום הזה להכיר באירועים: צמרת השלטון הטורקית מפעילה לחצים גדולים על הקהילה הבינלאומית כדי למנוע הכרה באירועים הללו. לטענת הטורקים, במהלך האירועים נהרגו בין 250 ל-500 אלף ארמנים ומספר דומה של טורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully