וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערופי ראש, בלי רגליים, עם בטן פתוחה

תמר נהרי

11.10.2001 / 16:44

דמיונם החולני של אנשים בכל הנוגע להתעללות בבעלי חיים לא יודע גבול: בנתניה נשחטו 15 חתולים, בתל אביב נדחסו חמש כבשים למכונית פרטית; בין הסיבות: חופשת החגים והמצב הביטחוני

בימים האחרונים הגישה אתי אלטמן, דוברת אגודת תנו לחיות לחיות, יותר מעשר תלונות שעוסקות בהתעללות בבעלי חיים ברחבי הארץ. בין התלונות: הרעלות של אזרחים פרטיים נגד חתולים וכלבים הטורדים בצורות שונות את מנוחתם, והתעללויות שיטתיות, הכוללות כריתת איברים ועינויים קשים.

אלטמן מסבירה כי הסיבות לעליית רף האלימות כלפי חיות, מגוונות. הן נוגעות לחופשות הממושכות של ימי החגים, למתח הביטחוני, ולעונת ההמלטות. כלבים וחתולים רבים נזרקים לרחובות עם גוריהם, הצפויים שם למוות ביסורים קשים, או במקרים אחרים להתעללות מכוונת. אלטמן חוששת, שאם יתדרדר המצב הביטחוני למצב דומה לזה שהיה בזמן מלחמת המפרץ, יינטשו אז הרבה חיות ברחובות – כפי שארע אז. בניו יורק, אגב, הקימו ארגוני בעלי החיים מטה חירום לאיסוף והצלת מאות ואלפי חיות בית, שננטשו לאחר הפיגוע בתאומים.

"הנעשה כאן מקביל למעשי הזוועה של הנאצים"

לפני כשבוע התקבל במשרדי תנו לחיות לחיות מכתב מזעזע במיוחד, על המתרחש בשכונת נורדאו בנתניה. כותבת המכתב ציינה בסופו: "נ.ב אני ניצולת שואה, ואני מצטערת לומר שהמראות האלו מחזירים אותי אחורה בזמן, ואין מנוס מלקבוע שהנעשה כאן מקביל למעשי הזוועה של הנאצים". על פי טענתה, שלוותה בתלונה רשמית למשטרה, פועלת בשכונה חבורת נערים שמזה חודשים אחדים מתעללת בחתולים הנמצאים תחת חסותה של המתלוננת, וכי אלה שחטו לפחות 15 חתולים לאחר ששיסו בהם כלבים וכרתו את אבריהם.

"מסוף יולי ועד היום אני מוצאת חתולים פצועים קשה ומתים בין השיחים באיזור הבית שלי", כתבה. "באחד הלילות, כשירדתי להאכיל את החתולים שלי, לא הגיע אף חתול. הרחתי ריח רע מבין השיחים ומצאתי שישה חתולים שנרצחו באופן ברוטלי ביותר: רגליהם היו חתוכות, שלושה היו עם בטן פתוחה, וראשו של חתול אחד נערף. את הגורים הקטנים לא מצאתי כלל. עד היום ראיתי 15 חתולים שנרצחו. כבר לפני מספר חודשים הגשתי תלונה במשטרה והזמנתי אותם לשטח. הם הגיעו והיו עדים לנעשה. נערים בני 12-20 מטילים פחד בשכונה כולה, על חתולים ואנשים, בעזרת כלבים אלימים (רובם גנובים). עלי הם איימו בסכינים. נערים אלו תופשים את החתולים, מתעללים בהם, ואחר מגישים אותם לכלבים".

מפקד משטרת נתניה, סנ"צ אבי בירן, מסר בתגובה, כי בעקבות התלונה נפתחה חקירה בה עורבה מחלקת הנוער, מחלקת חקירות פשעים והשוטר הקהילתי. למרות הכל, עד כה לא נעצר חשוד כלשהו במעשים, ואיש לא נחקר. בירן מסביר, כי המקרים לא נשנו מאז הארוע המתואר במכתב, "אולי בעקבות חשש מהתערבות אנשי מחלקת הנוער, ומתשאול שערכו השוטרים בשכונה". מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "הנושא הועבר לטיפולם של הפיקוח העירוני ושל המחלקה לקידום נוער בעיריית נתניה".

שלוש כבשים בבגאז'

מנת הייסורים, מתברר, לא פוסחת על אף חיה הנמצאת בהישג יד. היום בבוקר הגיעה למשרדי אגודת תנו לחיות לחיות תלונה של תושב תל אביב, שדיווח על שלוש כבשים הסגורות בתוך תא המטען של סובארו פרטית הנוסעת לפניו בכביש. האיש עקב אחרי בעל המכונית, עד שעצרה מול בית פרטי בשכונת שפירא בתל אביב. מהסובארו הוצאו לא פחות מחמש כבשים, שתיים, כמסתבר "אופסנו" במושב הנוסעים. תלונה הוגשה למשטרה.

שכונת שפירא היא זירת הארועים גם למקרה הבא, שארע בתחילת שבוע. אירינה, תושבת השכונה, מגדלת בביתה כ-20 חתולים וכלבים. בתחילת השבוע נענתה לתחנוניו של תושב אחר בשכונה, שרצה לגדל גור חתולים. אירינה חשדה קצת באיש, "דיברתי איתו הרבה", היא אומרת, "הוא אמר שהוא אוהב חתולים, שהוא מסכן". בסוף מסרה לו את קטיה, גורה לבנה בת שלושה חודשים, שאירינה הצילה מהרחוב חודשיים קודם לכן.

אחרי כמה ימים נודע לה שהגורה נעלמה. היא הגיעה לבלוק של האיש, ושמעה מהשכנים שהגורה יללה כל הלילה, ובבוקר האיש גירש אותה ואסר על השכנים להגיש לה אוכל. אחר כך הוא תפש אותה שוב, ולעיני השכנים חנק אותה במו ידיו וזרק. תלונה הוגשה למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully