וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'בצלם': חקירה פלילית לחיסול בבית לחם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2008 / 8:00

לטענת הארגון, הריגת 4 המבוקשים לפני כשבועיים מנוגדת לפסיקת בג"ץ. "הכוחות פעלו כאילו הם במשימת התנקשות"

ארגון "בצלם" פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית של נסיבות הריגתם של ארבעת מבוקשי הג'יהאד האיסלמי, מוחמד שחאדה, אחמד בלבול, עימאד אל-כאמל ועיסא מרזוק זוואהרה בבית לחם לפני כשבועיים. בנוסף מבקשים בארגון לחקור את נסיבות הריסת ביתו של שחאדה.

לטענת "בצלם", מתחקיר שערכו אנשיו עולה חשד כי לא נעשה כל ניסיון לעצור את הפלסטינים וכי "הכוחות פעלו כאילו הם במשימת התנקשות, וירו במבוקשים מאחור בירי אוטומטי מסיבי מבלי שהללו ניסו לברוח או עשו שימוש בנשקם". לטענת הארגון, דבר זה מנוגד לפסיקת בג"ץ, בה נאסר על המדינה להרוג במכוון פלסטינים המשתתפים בלחימה אם ניתן לעשות שימוש באמצעים שפגיעתם פחותה.

מתחקיר הארגון עולה גם חשד כי אנשי כוחות הביטחון ביצעו "וידוא הריגה" במבוקשים. לטענת "בצלם", בתום הירי בשלושה מהם, שישבו במכונית חונה, ניגש אל המכונית איש כוחות הביטחון וירה מטווח קצר ביותר ירייה בודדת בכל אחד.

אדם זה ירה גם בעימאד אל-כאמל, הנהג, בזמן ששכב פצוע ולא חמוש מחוץ לרכב. במכתבו מציין עוד ארגון "בצלם" כי מעדויות אשתו וילדיו של מוחמד שחאדה עולה כי ימים מספר לפני הריגתו של שחאדה, הרסו כוחות הביטחון את ביתו בנסיבות המעוררות חשד כבד לפעולת ענישה, והתעללו קשות בבני המשפחה.

"בצלם" דורש שהחקירה תתייחס גם לאחריותם הפיקודית האישית של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מפקד פיקוד מרכז האלוף גדי שמני, ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף נועם תיבון. טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully