וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבורת החלל "אנדבור" נחתה בפלורידה

27.3.2008 / 5:07

לאחר עיכוב שנגרם כתוצאה מעננות בלתי צפויה, נחתה לפנות בוקר בפלורידה המעבורת ששבה מביקור בתחנת החלל הבינלאומית

מעבורת החלל האמריקאית "אנדבור" שבה לפנות בוקר (חמישי) בשלום לפלורידה לאחר שסיימה טיסה בת 16 ימים שמהווה ציון דרך בהיסטוריה של תחנת החלל הבינלאומית. המעבורת הביאה לתחנה משלוח ראשון של ציוד להקמת מעבדה יפנית ובכך הפכה את יפן לשותפה מלאה בתחנת החלל.

עננות בלתי צפויה מעל למרכז החלל על שם קנדי גרמה לעיכוב בנחיתה. בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א החליטו לדחות את הנחיתה שבוצעה בסופו של דבר לאחר רדת החשיכה. המעבורת סיפקה לתחנה חדר שישמש את המעבדה היפנית המתוחכמת "קיבו", ורובוט קנדי שאמור לסייע לאסטרונאוטים לתחזק את התחנה ששוויה מוערך במאה מיליארד דולר.

המעבורת שהתה 12 ימים בתחנת החלל – זמן ממושך יותר מכל משימה קודמת. האסטרונאוטים במעבורת ביצעו חמש הליכות בחלל כדי להקים את חדר המעבדה, לבנות את רובוט התחזוקה המסיבי ולהכין את המקום לגל הבנייה הבא.

"אנדבור" השיבה לכדור הארץ את מהנדס הטיסה של תחנת החלל, לאופולד אייהרטס, שבילה שבעה שבועות בגפו בהקמת "קולומבוס" - מעבדה אירופית שהובאה לתחנה במסגרת המשימה האחרונה של המעבורת בפברואר. האסטרונאוט גארט רייזמן החליף את אייהרטס וישהה בתחנה עד ביקורה של המעבורת "דיסקברי" שצפויה להגיע בסוף מאי ולשאת על סיפונה את חלקה העיקרי של המעבדה היפנית.

בנאס"א מקווים להשלים שלוש טיסות נוספות לתחנה עוד השנה בנוסף למשימת תחזוקה לטלסקופ החלל "האבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully