וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו פיוס עוד בבתי הספר

פנחס וולף

26.3.2008 / 20:40

הכנסת אישרה הצעת חוק לפיה יוקם זרם ממלכתי חילוני -דתי. בזרם החינוך החדש ילמדו דתיים וחילונים ערכים יהודים בגישה פלורליסטית

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק, לפיה יוקם זרם שלישי במערכת החינוך: חינוך ממלכתי חילוני-דתי. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת מיכאל מלכיאור (העבודה) ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), זרם החינוך החדש יהיה משולב לתלמידים דתיים וחילוניים. כך, יועשרו לימודי יהדות בבתי הספר.

בבתי הספר של הזרם השלישי יחנכו את התלמידים להכיר בחשיבות החינוך לסובלנות והחיים המשותפים בין דתיים וחילוניים, עם מתן דגש לערכים יהודיים.

"נפל דבר בישראל. הקמת הזרם המשולב הינה התשובה לפילוג ולקיטוב הערכי ההולך וגובר של החברה הישראלית", אמר ח"כ מלכיאור. "הזרם החדש יחבר את בני הנוער החילונים והדתיים באופן בלתי אמצעי, ויגשר על הפערים הקיימים כיום בין דתיים לחילונים בחברה הישראלית".

היוזמת השנייה של הצעת החוק, ח"כ טרטמן, אמרה לאחר ההצבעה כי "אחרי 60 שנה מדינת ישראל החלה בהכרה בחינוך משולב ממלכתי עם העשרה יהודית. חשוב לציין כי כיום בתי הספר הנושאים אופי זה יתקיימו בעיקר מתשלומי הורים ומתמיכות חיצוניות. הצעת חוק זו תביא לשוויון הגיוני במדינת ישראל וגם תלמידים בחינוך משולב ייהנו מזכויות של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully