וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי שלטון בזימבבואה אולצו ללעוס שלטים

טלי גולדשטין

26.3.2008 / 18:50

בשבת ייערכו בחירות לנשיאות בזימבבואה. אמנסטי: "תומכי אופוזיציה צוו להוריד שלטי בחירות, ללעוס אותם ולבלוע את הנייר"

ארגונים לזכויות אדם האשימו היום (רביעי) את ממשלת רוברט מוגבה, נשיא זימבבואה, בהטרדה ובאיום כלפי תומכי האופוזיציה לקראת הבחירות הכלליות שייערכו במדינה בשבת, כך דיווח העיתון הבריטי ה"גרדיאן". ארגון "אמנסטי" הביא כדוגמה תקרית מתחילת החודש, במהלכה שלושה חברים בסיעת "התנועה לשינוי דמוקרטי" צוו על ידי קציני מודיען להוריד שלטי בחירות, ללעוס אותם ולבלוע את הנייר.

"אנחנו מקבלים דיווחים שוטפים על איומים, הטרדה ואלימות נגד תומכים של מועמדים מהאופוזיציה, אנשים רבים חוששים מפעולת נקם אחרי הבחירות", אמר סימאון מוונזה, תחקירן של אמנסטי זימבבואה.

ארצות הברית הביעה אף היא דאגה לגבי יושר והגינות הבחירות הקרבות, בהן מתמודד מוגבה עם שני מועמדים רציניים, מורגן טסוואנגיראי מ"התנועה לשינוי דמוקרטי" וסימבה מקוני, הרץ בבחירות כמתמודד עצמאי.

"אנו קוראים לממשלת זימבבואה לפעול נגד ליקויים אלה, לכבד את זכויות האדם ואת החופש של תושבי זימבבואה", מסר משרד החוץ האמריקאי. ארצות הברית, שהטילה סנקציות על מוגבה וחוג מקורביו לאחר שזה נחשד בהטיית הבחירות ב-2002, לא תשלח השנה צוות לפקח על הבחירות בזימבבואה. מפקחים אירופים לא הוזמנו אף הם. לפיכך, הבחירות יתקיימו בפיקוח צוות מהאיחוד האפריקאי ונציגים מסין, אירן ורוסיה.

האופוזיציה וארגוני זכויות אדם מודאגים במיוחד מהחלטת הממשלה לאפשר למשטרה לשהות בתחנות הקלפי תחת האצטלה של עזרה לנכים ולבורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully