וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת משפט קצב נדחתה בשבועיים

נתיב נחמני

26.3.2008 / 17:10

הפרקליטות הסכימה לדחייה למרות שלדבריה "אין לכך הצדקה עניינית". עורך דינה של א': "הדחייה גורמת לטלטלה נפשית בלתי נסבלת"

בית משפט השלום בירושלים החליט היום (רביעי) על דחיית פתיחת משפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ל-8.4.08. בית המשפט נעתר לבקשת סניגוריו של קצב לדחייה, על מנת לאפשר להם ללמוד את חומר הראיות בנוגע למתלוננת א' ממשרד התיירות, ולקבל לידיהם חומר חקירה נוסף.

עו"ד משה מרוז, המייצג את א' ממשרד התיירות, תקף אתמול את ההחלטה, ואמר כי "הדחייה גורמת לטלטלה נפשית בלתי נסבלת". הפרקליטות הסכימה לבקשת הדחייה למרות שלדברי עו"ד אירית באומהורן, התובעת בתיק, "אין הצדקה עניינית לטענות ולדרישות מטעם המבקש לענין קבלת חומר חקירה נוסף". למרות זאת אמרה באומהורן, בשל העובדה שהנשיא לשעבר עומד על מיצוי זכויותיו, "אין מנוס מדחיית ההקראה של כתב האישום - המבוסס על הסדר הטיעון - עד לבירור ומיצוי הסוגיה האמורה".

שלשום דחה בג"ץ את בקשת קצב להסיר את צו איסור הפרסום על פרטים מעדויות המתלוננות נגדו. עורכי דינו של קצב ביקשו לנצל את ה"קשיים הראייתיים" עליהם הצביעה הפרקליטות לקראת הדיון בעתירות נגד עסקת הטיעון שנחתמה עם קצב.

בהחלטת שופטי העליון בראשות הנשיאה דורית ביניש נאמר: "לאחר שעיינו בטענות הצדדים, באנו למסקנה כי בהתחשב בצורך להגן על פרטיותן של המתלוננות, ובהתחשב בכך שהקטעים בכתבי הטענות עליהם חל צו איסור הפרסום כוללים רק חלק מחומר הראיות הנוגע לתיק התלוי ועומד בפני בית משפט השלום, אין מקום בנסיבות העניין לאפשר את הסרת הצו בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully