וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת דמשק - נזק לאסד

ניר יהב

26.3.2008 / 16:31

שלושה ימים לפני פסגת מדינות ערב בדמשק, העולם הערבי מתחלק לשני מחנות: המשתתפים והמחרימים בגלל המשבר בלבנון

ימים ספורים לפני פתיחת פסגת מדינות ערב הצפויה להיערך בשבת בדמשק, נדמה שהנזק התדמיתי שנגרם לבשאר אסד, נשיא סוריה ומארח הפסגה - גדול. לאחר שבתחילת השבוע הודיעו מנהיגי ירדן, מצרים וסעודיה כי בכוונתם להיעדר מהפסגה במחאה על המעורבות הסורית בבחירת נשיא חדש ללבנון, הודיעה אתמול גם לבנון כי תחרים את הפסגה. היום (רביעי) בצהרים תקעה מצרים סיכה נוספת בבלון הסורי כשהודיעה כי תשגר לפסגה שר זוטר.

לפני יומיים הודיעה סעודיה כי מי שיעמוד בראש המשלחת מטעמה לפסגה יהיה אחמד אל-קטאן, נציג הממלכה בליגה הערבית. עד היום בצהרים נשכה סוריה שפתיים והצליחה להבליג, למרות שהעיתונות הרשמית האשימה את ארצות הברית ואת המערב בסיכול הפסגה.

אולם היום נשלח שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, להופיע בפני התקשורת על מנת למזער נזקים. "לבנון פספסה הזדמנות פז לדון במשבר הנשיאות ולדון ביחסי סוריה-לבנון", אמר במסיבת עיתונאים בהתייחסו להודעה של ממשלת לבנון. "אין להטיל את האחריות לכישלון המגעים לבחירת נשיא חדש ללבנון על סוריה. הלבנונים עצמם צריכים להשיג פתרון למשבר הנשיאות", הבהיר.

למרות ההחרמה החלקית, החליטו מספר מדינות מתונות כגון קטאר, כווית ואיחוד האמירויות, לשגר את ראשי המדינה לפסגה בסוריה. מדינות נוספות צפויות לשגר את ראשיהן, ביניהן לוב, אלג'יריה, תוניס, תימן ואפילו הרשות הפלסטינית, כך שניתן לומר שמצרים, סעודיה, ירדן ולבנון אמנם ניצחו, אך לא סחפו את שאר המדינות לכדי החרמה מאסיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully