וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המילואים - עדיין שנוי במחלוקת

פנחס וולף ויהושע בריינר

26.3.2008 / 16:24

חוק המילואים צפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית, אך המילואימניקים לא מרוצים. "החוק הזה הוא כולו אחיזת עיניים"

חוק המילואים צפוי לעבור במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית. היום (רביעי) עברו שבעה סעיפים מהחוק בוועדת החוץ והביטחון בהכנה לקריאה שניה ושלישית. החוק יתוקצב ב- 800 מיליון שקלים מתקציב הביטחון. הצעת החוק הממשלתית מסדירה בין היתר את הפיקוח של הכנסת על מערכת הביטחון.

אלא שסעיפים רבים בהצעת החוק שנויים במחלוקת בין חברי וועדת חוץ וביטחון לארגוני המילואים. על פי הצעת החוק, חיילי המילואים שמרוויחים פחות משכר המינימום יקבלו 68 אחוז מהשכר הממוצע במשק (כ- 5,000 שקל). זאת, בניגוד לעמדת ארגוני המילואים שדרשו מתן שכר ממוצע.

מענק נוסף, עד לגובה סכום של שתי נקודות במס הכנסה יוענק למשרתים מעל עשרה ימים בשנה. בשנה הנוכחית יוענקו 150 מיליון ובשנת 2010 יוגדל התקציב ל- 300 מיליון שקל בשנת 2010. תנאי הזכות המפורטים לתגמול הנוסף ייקבעו על ידי הפיקוד העליון של הצבא.

"החוק החמיר את המצב"

"חוק המילואים הזה הוא כולו אחיזת עיניים", הגיבו בזעם ארגוני המילואים לאחר ישיבת הוועדה. "במקום לצמצם את הנטל ולתגמל את המילואימניקים משמעותית, החוק הזה רק החמיר את המצב. פתאום ראינו את החוק מול העיניים והבנו שלמרות שקראנו להגבלת מספר ימי המילואים, גילינו שכל זה יכול להתבטל בהינף יד על ידי החלטה של שר הביטחון. במקום לשלם למילואימניקים גם על שישי-שבת, המציאו לנו נוסחה מסובכת שלא קידמה אותנו לשום מקום".

לדבריהם, על אף שהציעו להגביל את ימי המילואים כפי שנהוג כיום, בנוסף לסעיף המדובר נרשם סעיף בו נכתב כי בהחלטת שר הביטחון ניתן לקרוא לימי מילואים כמעט ללא הגבלה. בנוסף, חייל במילואים המשרת בסופי שבוע יקבל תוספת זעומה, במקום לשלם לו כמו על יום שירות נוסף.

מלשכת סגן שר הביטחון מתן וילנאי נמסר כי "הצעת החוק נמצאת בשלבי דיון אחרונים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מדובר בחוק תקדימי וחשוב וכשיגיע לגמר חקיקה, הוא יהווה בשורה אמיתית לאנשי המילואים הפעילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully