וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: חיילים יקבלו שכר מינימום

פנחס וולף ויהושע בריינר

26.3.2008 / 13:23

לדברי יוזם ההצעה ח"כ עמיר פרץ, "במצב המשק כיום ראוי לצייד את המשוחרר עם הון התחלתי מספק". האוצר מתנגד להצעה

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ (עבודה), לפיה חיילים בשירות סדיר יקבלו משכורת בגובה שכר המינימום. לדברי פרץ, "ההצעה נועדה להעניק לחיילים שמשרתים את המדינה שירות מסור, שכר הוגן בתקופה שהאלטרנטיבות מחוץ לצה"ל הולכות ומתגברות".

הצעת החוק קובעת כי שכר המינימום יחול בהדרגה. מרגע אישור החוק, שכר המינימום יינתן רק לחיילים שנמצאים בתשעת החודשים האחרונים לשירותם הצבאי. שנה לאחר מכן, החוק יחול על החיילים בשנתם האחרונה בשירות הסדיר. כעבור שנה נוספת, החיילים יהנו מהשכר בשנה וחצי האחרונות לשירותם.

"במצב המשק כיום ראוי למדינת ישראל לצייד את המשוחרר הטרי עם הון התחלתי מספק על מנת להתחיל את חייו האזרחיים בנקודת פתיחה טובה יותר מאשר ישנה כיום", הסביר פרץ. עם זאת שר האוצר רוני בר-און ושרי הממשלה האחרים הביעו התנגדות להצעת החוק.

יש לציין כי על רקע הצעת החוק זו של פרץ, התגלע עימות ביום שני האחרון בינו לבין יו"ר העבודה, אהוד ברק. במהלך ישיבת הסיעה סרב ברק להצעת החוק, והטיח בפרץ כי "חירות מחשבה וויכוח הם חשובים, אך בסוף יש החלטות ואחדות פעולה". ברק הוסיף כי "מי שרוצה להפריע, נראה לו את הדלת החוצה". פרץ התעקש להעלות את ההצעה, ויצא מחדר הישיבות לאחר חילופי הדברים.

החיילים עולזים

בקרב חיילי החובה ששמעו את החדשות מהכנסת נרשמה שמחה גדולה. מספר ע', חייל קרבי: "בסוף החודש אנחנו מקבלים תלוש משכורת מצחיק של 800 שקלים. שוכחים שבסופו של דבר הצבא לוקח שלוש שנים מחייו של חייל ומונע ממנו את הזכות הבסיסית להתפרנס בכבוד. אנחנו נמצאים בתעסוקה בהיקף של הרבה מעבר למשרה מלאה, בכוננת 24 שעות. אנחנו מסכנים את החיים שלנו ומקבלים שכר בדיחה. שכר המינימום הוא המינימום שהמדינה צריכה לתת לנו. בנוסף, המשכורת בטח תגביר לנו גם את המוטיבציה".

גם החייל נ' בירך על היוזמה: "אני מקווה שמדובר בצעד ראשון לקראת מתן השכר הממוצע במשק לחיילים. סוף סוף הכנסת עושה את התפקיד שלה".

חייל אחר, א', טוען שזו דווקא טעות: "זו הוצאה כספית אדירה של המדינה, אנחנו יכולים להסתדר גם בלעדיה. המשכורת הבסיסית מספיקה, הצבא מספק את כל מה שצריך החל במזון וכלה בנסיעות".

בהכנת הידיעה השתתף ספי קרופסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully