וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשו מי בא לסעוד? אובמה...

שי אילן

26.3.2008 / 12:51

גימיק גיוס תרומות חדש במחנה אובמה: מי שיתרום עשוי להגריל ארוחת ערב אינטימית. מקיין מגריל נסיעה באוטובוס הקמפיין שלו

ארבעה תורמים מאושרים שיעבירו את תרומתם לקמפיין של אובמה מעכשיו ועד ה-31 במארס, יזכו לסעוד איתו ארוחת ערב. אנשי הקמפיין של אובמה אומרים שארוחות עם תורמים כבדים אינן דבר חדש. אולם בארוחות ערב במהלך מסע הבחירות שמארגנים לוביסטים, משתתפים בדרך כלל בעלי אינטרסים וקבוצות לחץ. "התרומות הללו הן שורש הרע בפוליטיקה", נאמר בהזמנה. במקום ארוחות שחיתות אלה מציע אובמה לתומכיו לתרום סכום כלשהו כראות עיניהם, באמצעות טופס מיוחד, כדי להצטרף אליו לארוחה המיוחלת והאינטימית.

מאחורי הארוחה יש גם, לפחות לכאורה, מטרה אידיאולוגית. אנשי אובמה אומרים שבחודש פברואר, 94% מהתרומות לקמפיין הן בסכומים של 200 דולר או פחות. לעומת זאת, הילרי קלינטון מסתמכת על תרומות של אנשי הון והחלק מכלל התרומות שלה שהוא קטן מ-200 דולר, הוא 26% בלבד. אצל ג'ון מקיין התמונה עוד יותר עגומה – רק 13% מתומכיו תרמו פחות מ-200 דולר.

גם באמתחתם של מנהלי הקמפיין של מקיין יש כמה גימיקים. מקיין מגריל בין מי שיתרום למסע הבחירות שלו נסיעה יחד איתו באוטובוס הקמפיין. האוטובוס, שנקרא "דיבור ישיר אקספרס" יסייר בין כמה מקומות היקרים לליבו של מקיין, ביניהם מיסיסיפי, וירג'יניה, פלורידה וביתו באריזונה. התורמים שיזכו בנסיעה ילמדו להכיר את המועמד שלהם טוב יותר ויעברו יחד איתו את חוויית הנסיעה בדרכים בעת מסע בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully