וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר בעברית הכריז על סכסוך עבודה

ספי קרופסקי

26.3.2008 / 12:15

זאת במסגרת שורת פעולות עליהן הוחלט בישיבת הפורום הארצי של הסגל הזוטר. "מצפים להתעשתות מצד ראשי האוניברסיטאות"

חברי הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית בירושלים הכריזו היום (רביעי) על סכסוך עבודה. זאת בעקבות ישיבת הפורום הארצי של "המרצים מחוץ" בשבוע שעבר, בה סוכם על סדרת פעולות מחאה כנגד המוסדות האקדמיים, במטרה להביא את נציגי המוסדות לשבת איתם למשא ומתן על הסדרת תנאיהם.

בסגל הזוטר טוענים כי כבר גובשה תכנית עם ראשי האוניברסיטאות והמועצה להשכלה גבוהה לשיפור תנאיהם של ה"מרצים מחוץ". כחלק מהתכנית היו אמורים חברי הסגל, הנאלצים לעבוד בתנאי קבלן ולהתפטר כל שמונה חודשים, לקבל תנאים סוציאליים וזכויות פנסיה "מינימליות", לדבריהם.

יו"ר ארגון הסגל הזוטר בעברית, שי מלצר, אמר כי "כולנו מקווים להתעשתות מצד ועד ראשי האוניברסיטאות לישיבה אל שולחן המשא ומתן ולנקיטת צעדים כנים לקראת העסקה נורמטיבית של המרצים מחוץ בכל הארץ". מלצר העביר הודעה רשמית בדבר סכסוך העבודה להנהלת האוניברסיטה.

בסגל הזוטר מלינים על תנאיהם במוסדות להשכלה גבוהה. בין השאר, נאלצים חברי הסגל ללמד במהלך שמונה חודשים, שלאחריהם הם מפוטרים לארבעה חודשים - במשך חופשת הקיץ. כמו כן, חברי הסגל הזוטר – לרוב מתרגלים ואסיסטנטים – לא זוכים ליהנות מתנאים סוציאליים, פנסיה וזכויות אקדמאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully