וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "הבדיקה בנושא פולארד לגיטימית"

פנחס וולף

26.3.2008 / 12:04

מבקר המדינה הגיב לטענות על פגיעה בסיכויים לשחרור המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, בעקבות הכנת דו"ח בנושא המאמצים לשחרורו: "למישהו כנראה בוער הכובע על הראש"

נטע גרנות

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

"למישהו כנראה בוער הכובע על הראש. הבדיקה של מבקר המדינה היא על פי החוק. הביקורת שלנו תמשיך להיות חדה, ישרה ואמיצה, ושום דבר לא ירתיע אותה", כך אמר הבוקר (רביעי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בתגובה לפרסומים אודות דו"ח מיוחד שהוא מכין בנושא מאמצי הממשלה לשחרור המרגל ג'ונתן פולארד. "מי מאיתנו לא חרד לגורלו של אדם הנמק בכלא כמעט 23 שנים, שביקש לקיים בירורים בעניינו", שאל.

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות", כי בדצמבר בשנה שעברה הטילה הוועדה לביקורת המדינה את מטלת הכנת הדו"ח בעניין על מבקר המדינה. בחודשים האחרונים עומל לינדשטראוס על הכנת הדו"ח באמצעות עדויות ומסמכים. בכירים מדיניים אמרו לעיתון כי הדו"ח אינו תחת סמכותו של המבקר, וכי הוא יפגע במאמצים הרגישים לשחרורו של פולארד, כמו גם ביחסי ישראל-ארה"ב.

"הבדיקה של מבקר המדינה נעשית לאור בקשת הוועדה לביקורת המדינה", אמר לינדנשטראוס בפגישה עם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל). "במשך שלושה חודשים מתקיים בירור באגף הביטחון של משרד מבקר המדינה, בישיבות דיסקרטיות ביותר. אני חושב שזה הזוי לחלוטין מה שקראתי הבוקר. הרי הכנסת החליטה פה אחד. האנשים מופיעים להעיד, ואך אחד לא מתנגד, מה קרה פתאום? רק אתמול שמענו עדויות של ארבעה אנשים שיש להם מידע מדויק בעניין".

"ראש הממשלה עושה ספין מכוער על גבו של פולארד", אמר אורלב. "גורלו מוטל על כף המאזניים, ואולמרט ממשיך במסע דה לגיטימציה נגד מבקר המדינה. זה חוסר אחריות, ואסור לעבור על כך לסדר היום. אם היה חשש לביטחון המדינה, היו צריכים לומר זאת בוועדה אבל עכשיו יש כנראה מי שמאוד חושש מתוצאות הדוח ומנסה להרתיע את המבקר". פולארד נידון למאסר עולם, ללא אפשרות לקציבת עונשו, בשל העברת מידע מסווג לישראל. נשיאי ארה"ב, ביל קלינטון וג'ורג' בוש, סרבו להעניק לו חנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully