וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח כלבי הים בקנדה יתחיל השבוע

שי אילן

26.3.2008 / 11:16

275 אלף כלבי ים, אימהות המגיעות לחוף כדי להמליט והוולדות שלהן, יפלו קורבן לציד האכזרי. קנדה: "אין סכנת הכחדה של המין"

(וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בכל שנה באביב, כשמתקבצים כלבי הים על חופי קנדה כדי להמליט, מגיעים בעקבותיהם גם הציידים. הם הורגים את הוולדות ואת כלבי הים הבוגרים בעזרת אלות ורובים. בשנים האחרונות גובר הביקוש לפרוות של כלבי ים, ולשומן שלהם, העתיר באומגה 3.

השנה אישרה ממשלת קנדה לצוד 275 אלף כלבי ים, מספר גדול יותר מבשנה שעברה, אז ניצודו רק 270 אלף. הרשויות הקנדיות מתרצות את הטבח בכך שחלק ניכר מהאזורים בהם ניצודים כלבי הים הם מבודדים, וזו עיקר פרנסת המקומיים. לדברי הממשלה, זוהי פעילות המאפשרת למפרנסים לא לעזוב את קהילותיהם ומשפחותיהם. עוד נמסר כי השנה יידרשו הציידים להשתמש בשיטות הומניות יותר בהמתת כלבי הים.

פיל ג'נקינס, מרשות הדייג והימים של קנדה אומר שהצייד אינו שם את כלבי הים בסכנת הכחדה. כיום מונה אוכלוסיית כלבי הים מהמין הניצוד 5.5 מיליון פרטים, בעוד שבשנות השבעים, היו מהם רק 1.8 מיליון.

חובבי בעלי חיים אומרים שזהו טבח החיות הגדול ביותר בעולם. כלבי הים מגיעים לאזורי החוף משום שהם חושבים ששם הם יוכלו להמליט בבטחה, והקנדים הופכים את אתר ההמלטה לאורגיה של רצח. כל זאת רק כדי שבבירות המערב יוכלו אנשים להתהדר בפרוות כלבי ים. פעילי זכויות בעלי חיים מפעילים לחץ על ממשלת ארצות הברית בשנים האחרונות להחרים את הדגים ופירות הים המגיעים מקנדה, כדי להפעיל עליה לחץ להפסיק את הציד האכזרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully