וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מתנגדת ל"חוק שי דרומי"

פנחס וולף

26.3.2008 / 10:33

בכנסת דנו הבוקר בהצעת החוק, המסירה אחריות פלילית מאדם שפעל נגד פורץ. במשטרה מתנגדים כדי ש"אנשים לא יעשו דין לעצמם"

ועדת החוקה של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) ב"חוק שי דרומי" שיזם ח"כ ישראל כץ (ליכוד). לפי הצעת החוק, "אדם לא יישא באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף מי שפורץ או נכנס לבית מגוריו, לבית העסק שלו או למשקו החקלאי המגודר, בכוונה לבצע עבירה".

המשטרה הביעה התנגדות נחרצת להצעת החוק, כדי ש"אנשים לא יעשו דין לעצמם". אם לא תהיה למשטרה ברירה, היא תעדיף את הצעת החוק הממשלתית הקובעת כי אחריות פלילית תחול רק על אדם בתוך ביתו ולא במשק החקלאי שלו.

יו"ר הוועדה, מנחם בן ששון (קדימה) הודיע בסיום הדיון כי הצעת החוק תועבר לדיון בוועדת השרים לחקיקה, שתקבע את ההגדרה של "אזור חקלאי מגודר". "אני מחזיר את הדיון כדי לשמוע את עמדה המאוחדת של הממשלה, ומהי עמדתה בנוגע לדרך הנאותה להגנה על החקלאים, שגם לא תהפוך אותנו למערב פרוע", אמר בן ששון.

במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים סוערים בין כץ לח"כ טאלב א-סנאע (רע"ם-תע"ל), המתנגד להצעת החוק. "נסראללה ירה על עשרות אלפי אנשים ולא אמרת כלום, עכשיו אתה מדבר על אדם אחד שיכול להיות שייהרג? ההומניות שלך זה דבר מדהים", הטיח כץ בא-סנאע. זה ענה בתגובה: "אני לא יזמתי את המלחמה הזאת. ישראל כץ הופך את העניין לדיון אישי. חצוף. הוא מנסה להשתלט על הוועדה, אך אנחנו נקרא לשחרורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully