וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האם המתעללת: "הבית הפך לגיהנום"

נתיב נחמני

26.3.2008 / 10:16

חוקרי המשטרה מתקשים לעכל את הממצאים העולים מחקירת האם מבית שמש, שמשתפת פעולה, אך טוענת: "מדובר בשיטת חינוך"

"אנחנו עוברים על הראיות, משפשפים את העיניים ולא מאמינים". כך אמרו הבוקר (רביעי) חוקרי האם המתעללת מבית שמש. ראש משרד החקירות של תחנת בית שמש, רפ"ק רוני מרקוביץ' סיפר לוואלה! חדשות, כי החוקרים מורגלים בהתעסקות עם עבריינים ולרדת לעומקם של פשעים חמורים ביותר, "אבל המקרה הזה הוא חריג", אמר.

אתמול נעצרה האם ל-12, בת 54. היא נחקרה בחשד להתעללות מתמשכת וחמורה בילדיה והובאה לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרה בשישה ימים להמשך חקירתה. לפני מספר שבועות פתחו בתחנת בית שמש בחקירה סמויה של המקרה בעקבות תלונת שכנים על צעקות של אחד הילדים מהבית.

במהלך החקירה גילו השוטרים כי האם נהגה, על פי החשד, להכות את ילדיה נמרצות באמצעות כלים שהיו בבית ולהצליף בהם בחגורות ובכבלים ואף השתמשה בשיטות ענישה מחמירות כמו נעילתם מחוץ לבית, כשלא פעלו כדבריה. בחקירתה האם משתפת פעולה באופן יחסי עם השוטרים, אך לטענתה מדובר בשיטת חינוך. "זה לא חינוך, זה טרור", אמר על כך מרקוביץ', "הילדים היו חוזרים הביתה וישר נכנסים למצב של התגוננות. הבית הפך בשבילם לגיהנום".

"האם ידעה על גילוי העריות"

החוקרים נדהמו לגלות כי במהלך השנים חלק מהילדים נהגו לקיים יחסי מין אחד עם השני. האם חשודה כי ידעה על גילוי העריות אך לא פעלה בנושא כלל. "חשוב להבין שהיא לא מנותקת מהמציאות. היא יודעת מה היה שם ומבינה זאת טוב מאוד", אמר ראש משרד החקירות.

בימים אלו נגבות עדותיהם של הילדים. מעדויותיהם עולה כי הם מבינים שמעשיה של אמם אינם נורמטיביים, אך הפכו לחלק מהחיים שלהם. חלקו של האב בפרשה טרם ידוע, הוא שוהה בחו"ל במסגרת עיסוקו ויחקר לכשישוב.

כתבת "הארץ", תמר רותם, מוסיפה:

האם נחשבת לצדקת דגולה בעיני קבוצה של נשים חרדיות מתבדלות בבית שמש ובירושלים, הרואות בה את מנהיגתן. היא מחמירה מאוד בחוקי הצניעות: מכסה את גופה ואת ראשה בשכבות של בדים בצבעי כחול ובורדו, את פיה ואפה מכסה חתיכת בד ורק עיניה נראות מבעד לחריץ ברעלה. כפות ידיה עטופות בגרבי גברים. האקסצנטריות של הרבנית לא ניכרת בבגדיה בלבד. היא נמנעת כבר שנים מדיבור, למעט פעם בשבוע למשך שעה, וגם אז רק עם נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully