וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "אירופה לא מעורבת בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.3.2008 / 9:26

בראיון לעיתון "פלסטין" הכחיש הבכיר כי חילוקי דעות בחמאס פוגעים בגיבוש עסקה ואמר: "הכדור נמצא במגרש של ישראל"

"המתווכים האירופאים בעסקת שליט אינם מעונינים לעקוף את הסמכויות של המתווכים המצרים. מדי פעם הם מנסים לקרב בין העמדות של ישראל וחמאס אולם עד כה לא הוגשה שום הצעה או יוזמה לפתרון המשבר". כך אמר בכיר בחמאס לעיתון "פלסטין", המזוהה עם חמאס. לטענתו, העסקה תלויה במצרים אשר "אמונים על הנושא בנוסף לתיווך בנושא הרגיעה".

הבכיר מסר לעיתון כי ברצונה של מצרים להשיג התקדמות בנושא הרגיעה ובעסקת שליט אולם ישראל פוגעת בהבנות שהושגו. "לחמאס אין בעיה. הבעיה טמונה בסירוב הישראלי להתחייב לעסקה ולתנאיה. הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי. אם ברצונה למהר – לפלגים המחזיקים את החייל החטוף אין שום התנגדות לכך, אולם ישראל חייבת להיענות לתנאים המוצגים".

הבכיר הכחיש את הדיווחים לפיהם הדבר שמכשיל גיבוש עסקה לשחרור שבויים הוא חילוקי דעות בין ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, חאלד משעל, לבין ההנהגה בשטחים ובראשה בכיר הזרוע הצבאית, אחמד ג'עברי. "ישראל מנסה להפיץ שקרים. המתווך המצרי יודע שישראל משקרת ואינה מעונינת למלא אחר ההבנות בנוגע לשמות האסירים שישוחררו". הבכיר ציין עוד כי עסקת שליט אינה קשורה למגעים להפסקת אש שמתנהלים מול ישראל.

בהתייחסות למגעים להפסקת אש אמר הבכיר בחמאס כי "כל הסימנים מראים כי ישראל רוצה רגיעה עם הפלסטינים, אולם היא אינה רוצה שתהיה בו זמנית. ישראל רוצה שחמאס יפסיק את הירי ולאחר מכן היא תצטרף". הבכיר חזר על הדרישה של ארגונו לפיה הרגיעה חייבת להיות הדדית, בו זמנית וכוללת, ושתכלול גם פתיחה של המעברים בעזה והסרה של המצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully