וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 54 הרוגים בלחימה בבצרה

26.3.2008 / 10:10

הלחימה בדרום עירק נכנסת ליומה השני. הצבא העירקי נחוש לטהר את בצרה מחמושים מהמיליציות השיעיות. עימותים קשים גם בבגדד

ארבעים בני אדם נהרגו ו-200 נפצעו בלחימה שניטשה אתמול בדרום עירק, בעיר בצרה. בין ההרוגים אנשי מיליציית מהדי השיעית, אנשי כוחות הביטחון העירקיים ואזרחים שנקלעו ללחימה. העימותים נכנסים היום ליומם השני, ומבצרה מדווחים על התחדשותם של קרבות ירי קשים בין הצבא לבין מיליציית מהדי, אחרי הפוגה קצרה. הצבא העירקי לוחם בחמישה מהרבעים של העיר, כדי לטהר אותה מחמושים. אש מרגמות וטילים נורית כל העת לעבר בסיסים ומחסומים של הצבא העירקי.

אתמול נמסר כי ראש הממשלה נורי אל מליקי הגיע לאזור כדי לפקח בעצמו על המבצע. בצרה נמצאת במרכז שדות הנפט הגדולים של עירק והיא נחשבת בעלת חשיבות אסטרטגית וכלכלית גדולה. היא נתונה בשנים האחרונות למאבק בין קבוצות חמושות שונות, כשעיקר המאבק הוא על שליטה ברווחים מהנפט. עלי זאידן, קצין בכיר בצבא העירקי אמר כי כוחותיו הצליחו להרוג 30 חמושים. "המבצע נמשך והוא לא ייפסק עד שהוא ישיג את מטרותיו", אמר זאידן.

בסאדר סיטי שבבגדד נהרגו 14 בני אדם ו-140 נפצעו בעקבות המרי האזרחי שהכריזו אנשי מיליציית מהדי, שהממשלה מנסה למוטט את השפעתה. אנשי המיליציה תקפו עמדות של הצבא העירקי והאמריקאי. על פי הדיווחים, בין ההרוגים ישנם אזרחים שנקלעו לחילופי האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully