וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט נגמר: 2 פצועים קל מקסאמים בשדרות

שי מכלוף ויהושע בריינר

27.3.2008 / 9:50

רקטת קסאם נפלה הבוקר בשטח פתוח בנגב המערבי. אמש פגעו 6 רקטות במרכז שדרות ופצעו שני בני אדם, שבעה לקו בחרדה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

רקטת קסאם נפלה הבוקר (חמישי) בשטח פתוח בנגב המערבי, סמוך לשעה 9:40. מקום הנפילה המדויק טרם אותר.

אמש התפוצצו שש רקטות קסאם במרכז העיר שדרות, וגרמו לפציעתם באורח קל של שני תושבים. שבעה נוספים לקו בחרדה. למקום הוזעקו כוחות גדולים של "מגן דוד אדום", שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים ופינו אותם לבית החולים "ברזילי" באשקלון.

סך הכל נורו אתמול 18 רקטות קסאם לעבר שטח ישראל. בעקבות ההסלמה בירי הרקטות, אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות, כי "מעולם לא היתה הפסקת אש ברצועה. גם בתקופה שבתקשורת דיברו על הפסקת אש לכאורה, ירי הקסאמים נמשך וכך גם ירי פצצות המרגמה". לדבריו, "היום יש תחושה של הסלמה כי קסאם גרם להרס ובמקביל בוצע ירי לעין השלושה, אך זה לא אומר שמשהו בשטח השתנה". הוא הוסיף כי כוחות הביטחון ממשיכים בפעילות ביטחונית שוטפת.

גם שר הפנים מאיר שטרית טען כי "אין הפסקת אש רשמית". לדבריו, "יש הפסקת אש לא רשמית ולכן יש גופים שלא מכבדים אותה". הוא הדגיש כי "אני הייתי נגד הפסקת האש, זה לא נכון להפסיק את האש. חמאס מנצל זאת להתחמשות. אסור לתת להם מנוחה לא יום ולא לילה עד שהם יעלמו".

אמש התפוצצה רקטת קסאם סמוך ליישוב ישראלי במערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בנוסף נורתה במהלך היום אש מקלעים על חקלאים בקיבוץ עין השלושה שעל גבול רצועת עזה. החקלאים עזבו את המקום. ככל הנראה אחד מהם נפגע קל מאוד בעת שנמלט מהמקום. לאחר הגעת כוחות צה"ל לאזור בעין השלושה נפתחה עליהם אש, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר לוואלה! חדשות: "אני לא מוצא שום הגיון בכך שיורים עלינו מכיוון הבתים שנמצאים ממול והמבנים הללו עדיין עומדים על תילם. אינני אסטרטג צבאי, אך אני לא מבין איך מצב זה נמשך כשהחקלאים מצויים בסכנת חיים". "אם אנחנו לא נעבד את השדות זו תהיה הפקרת הריבונות של מדינת ישראל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully