וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורם של הנאשמים בקריסת גשר המכביה

ורד כהן ברזילי

11.10.2001 / 13:36

בית המשפט מתח ביקורת על המערערים: "מהו הרף המוסרי התחתון של הרצון לברוח מאחריות?"; הורשעו בגרימת מוות ברשלנות; יחלו בריצוי עונשם בקרוב; באסון נהרגו 4 ספורטאים אוסטרלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר את ערעורם של הנאשמים בקריסת גשר המכביה ה-15 ביולי 97'. בקריסה נהרגו ארבעה ספורטאים מהמשלחת האוסטרלית ונפגעו 69 בני אדם. הרכב השופטים, בראשתוה של השופטת דבורה ברלינר, הורה לדחות את ערעורם של הנאשמים - המהנדס שתכנן את הגשר, מיכה בר אילן, בעלי חברת "חברת בן עזרא קרגולה, מפעל מתכת בע"מ" שבנתה את הגשר, יהושע בן עזרא וברוך קרגולה, מנהל חברת "ארגונית הפקות" שהפיקה את האירוע, אדם מישורי ויו"ר הוועד המארגן של עמותת מכבי, יורם אייל.

השופטים דחו הן את הערעור על הרשעת החמישה והן את הערעור על גזרי הדין, והותירו את העונשים על כנם. השופטים גם מתחו ביקורת חריפה על המערערים. "רשלנותם של המערערים היא כה מובהקת, כה בולטת וכה זועקת לשמיים, שכבר בזמן הדיון תהיתי ביני לביני כיצד הם מצאו עוז בנפשם לערער על הרשעתם ולהשמיע טענות מקוממות כפי שהשמיעו. מהו הרף המוסרי התחתון של הרצון לברוח מאחריות בכל מחיר?", כתב השופט זאב המר, חבר ההרכב.

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את החמישה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות. על בר אילן נגזרו 21 חודשי מאסר בפועל, על קרגולה ובן עזרא 15 חודשי מאסר, מישורי 9 חודשים ואילו אייל קיבל עבודות שירות. בר אילן, בן עזרא ומישורי יחלו בריצוי עונשם בתחילת נובמבר ואילו קרגולה יחל לרצות את עונשו בתחילת חודש פברואר, לאחר שבית המשפט התחשב בעסקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully